#1 Skrevet Oktober 18, 2012 Jeg sliter med for mye slitasje på innersiden av dekkene på bilen min. Det ser ikke ut til å være noen justeringsmuligheter for dette foran på bilen min (Audi A8 D3). Bilen er jo senket, og da blir det en del negativ camber. Er det noen som kjenner til en grei måte å få bukt med dette problemet på disse elendige forstillingene som Audi har? Det er jo bare ræva dette her.... Jeg ser for meg å kjøpe meg et såkalt camber kit. Er det noen som har kjennskap/erfaringer til hvilke merker som er bra og gir mest for pengene her? Det er vel ikke så lett å finne noe til denne biltypen heller ser det ut som. Anyone? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 17, 2013 Det kom ikke så alt for mye feedback på dette her..... Men jeg endte i alle fall ut med å montere noen foringer fra Australske K-Mac. Grunnen til at detble disse er vel igrunn at det ikke finnes noen andre alternativer. :-/ 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 17, 2013 fins justerbare øvere armer til multilink, men selv sliter jeg ikke noe voldsomt dekk med riktig spissing, camper i seg selv sliter ikke noe erlig med mindre du kjører hardt men blir vel litt mer belasting på en a8 w12 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 17, 2013 På min passat med multilink kan du flytte traversen får å justere camber i følge en som har jobber på møller. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 17, 2013 Ja, det finnes mange varianter som passer til A4, samt eldre A6 og A8, men dette er de eneste som ser ut til å være tilgjengelige til A8 D3 (og A6 fra 2006 for den saks skyld). Gi beskjed om du finner ut noe annet er du grei..... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 17, 2013 På min passat med multilink kan du flytte traversen får å justere camber i følge en som har jobber på møller. Dersom man kan flytte traversen for å justere Camber, så antar jeg at man bare kan justere inn den for å få lik camber mellom begge sidene. I mitt tilfelle vil ikke det løse problemet iom at jeg har senket og trenger å justere begge sidene flere grader.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mars 17, 2013 fins justerbare øvere armer til multilink, men selv sliter jeg ikke noe voldsomt dekk med riktig spissing, camper i seg selv sliter ikke noe erlig med mindre du kjører hardt men blir vel litt mer belasting på en a8 w12 .....og mye negativ Camber alene sliter masse dekk (selv om spissing er riktig). Det kan jeg garantere deg. Jo lavere dekk, jo verre pga harde dekksider som ikke gir etter. Det har jeg fått erfare på den dyre måten med 21" :-( 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mars 17, 2013 Jeg har K-mac Camber-kit på min B5 Passat. Med KW Gewinde så er camber ett naturlig tema. Med disse foringene fikk jeg satt alle verdiene innafor spesifikasjonene. Hadde dekkslitasje på innsiden før, og mener dette er blitt bedre, har ikke prøvd med nye (uslitte) dekk. så sånn sett er jeg fornøyd. På den negative siden må jeg nevne att foringene sprakk/slapp ytterringen etter ca. ett halvår. men har kjørt videre uten att det har blitt noe særlig verre. Dette er jo ting som avhenger av fjæringsvei, og hvor mye de beveger seg ved hjulsving fra side til side. Det er jo ikke sikkert det oppstår på din bil, med annen forstilling. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...