#1 Skrevet Oktober 18, 2012 (endret) Heisann. Lurer litt på hvor mye jobb det er å tilpasse 2.2turbo motor i en 1985 mod audi 80gte, kontra audi 80/90? Hvordan er det med motorfester, elnett, girkasse og drivverk? Nytt sp.mål i siste post 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 18, 2012 Du må ivertfall sveise inn nye motorfester, da 80 gte med 4 cyl motor har motorfester i travers og ikke i rammevanger slik 5cyl har:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 19, 2012 Det er lite som er "bolt on" - Du må som tidligere nevnt ha rammevang-fester til motor - De gamle girkassene passer ikke overens fra firer til femmer, så den må byttes. (Tilsvarende kasse fra 5syl audi 80/90/urq/cq/100/200) eller nyere 01e kasse med riktig utveksling i diff - Mellomakslingen er riktig lengde for 016 og 01e kasser, men ikke 01a - Drivakslene forran kan brukes på alle 016 og 01e kasser bare man skifter til riktig "hubb" på kassa. avhengig av størrelsen på indre knute (bare å bruke de fra originalkassa) - På det elektriske må man også gjøre endel ting vet jeg, men er ikke så inne på det. (ikke kommet dit selv enda) Ellers må du være obs på at "4er" kassene og "5er" kassene som oftest har ulik utveksling i diff så bakre diff må da også byttes. Bruker du ei 01e kasse må du også lage ny giroverføring og girkassefester (eventuelt få tak i "6trinns" travers fra s2/rs2) Også må du kappe litt i frontseksjonen for å få plass til reimhjulet forran på motoren. Det er det jeg kommer på i farta 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...