#1 Skrevet Oktober 20, 2012 Hei. Mangler endel pixler på displayet midt i instrumentpanelet og fikk med et annet et når jeg kjøpte bilen. Er det noe jeg må være obs på når jeg begynner å demontere slik at jeg ikke bryter istykker noe, eller er det bare skruing? Jeg også VAG-COM liggende en plass etter at jeg hadde den forrige Audi`en og lurer på om jeg kan programmere om km-standen slik at det nye instrumentet får samme km-stand som det gamle. Tenkte å begynne idag, så haster litt med svar ;-) På forhand takk :-) -FH- 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 20, 2012 Om du skal skifte hele instrumentet så må du kode om litt. Startsperren ligger i speedometeret. Om du kun skal skifte vdo skjermen. Så er det endel fin lodding. Og du ma demontere en god del for og komme til. For og ta ut speedometeret er det bare og lette av dekselet oppe på rattstammen. Det er klipset. Da ser du to stk skruer. Ut med de vipp instrumentet litt ut og løsne kontaktene på bak siden. Tror det er det enkleste instrumentet jeg har tatt ut noen gang 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 20, 2012 Det er bare å dra av det lille deksele over rattet, så er det to skruer som må ut. Hver obs på at man lett riper opp dekselet rundt rattstammen, så kan vere smart å legge en klut der eller lignende. Så er det bare å løsne låsemekanismen på de 3/4 kontaktene. Noe usikker, men antar at du må kode om startsperren også etter bytte. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 20, 2012 Takk for svar :-) Da blir det ut å prøve snart. -FH- 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 20, 2012 Er det samme framgangsmåte på 2001 mod passat også? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Oktober 20, 2012 Gikk på noen minutter å skifte, men virker som om startsperren må kodes om også. Den startet men stoppet etter noen sekunder. Det kom også opp et gult lys av en bil med en"nøkkel" inni. Men fikk sjekket at instrumentet virket ihvertfall. Måtte bytte tilbake til det gamle for å få start igjen... Må nevne at batteriet også var ødelagt. Måtte bruke booster for å få start. Men skal den starte i det heletatt hvis startsperren er slått inn? Er en stund siden jeg brukte VAG-COM. Så lurer på om noen kan gi meg en detaljert beskrivelse av hvordan dette gjøres? Har kun brukt den til å lese/slette feilkoder før. Likedan hvordan man stiller km-stand på det nye instrumentet til samme stand som er på det gamle. Hadde vært fint hvis noen har info om dette eller en link til en nettside om emnet -FH- 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Oktober 20, 2012 Mener og at lest at du må kode om nøklene også. Men er ikke sikker. Høres ut som at startsperren slår inn ja Men av nyskerrighet. Hvor mye måtte du ut med for ett nytt instrument? Har dårlige piksler i displayet i midten jeg også 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Oktober 20, 2012 Var ikke nytt instrumentet, men fulgte med bilen når jeg kjøpte den. Men det virket som nytt da :-) Snakket med en idag som sa at man kunne kode selv med VAG-COM, men måtte ha en kode. Må man høre med Møller for å få koden? Vurderer å flytte over bare displayet. Men blir vel litt lodding da. Får åpne å se hvordan det ser ut. -FH- 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Oktober 20, 2012 Om du har utstyr og er dreven med lodding så er det grei jobb. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...