#1 Skrevet Oktober 21, 2012 (endret) På PKK fant de fjærbrudd på Golfen VB. Fikk pris på skifte av denne (VB). Men når jeg ser etter deler så påstår enkelte leverandører at de skal skiftes parvis. Er det "bør" pga balansen høyre/venstre, eller er det et krav (ala bremseklosser og dempere)? (Kunne kanskje finne en som er passe brukt.....) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 21, 2012 Tror ikke det er noe krav. Men veldig ofte får man jo fjærer i par da. Og er jo veldig enkelt å bytte begge når du først har den oppe.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 21, 2012 grunnen til dette er vel at om du instalerer ei ny fjør, og lar den andre være, så vil den nye være "striere" i dempinga si, samt mindre sigen. slik at balansepunkt endres 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 21, 2012 Og er jo veldig enkelt å bytte begge når du først har den oppe.. Nja, da jeg skulle bytte dempere for en tid tilbake måtte jeg gi opp (og bruke verksted), siden jeg ikke fikk demontert fjærbeinet. Og det kan jo fort bli samme problemene nå - som da er mindre hvis jeg bare bytter på en side..... Så da tror jeg at jeg bytter kun en. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 21, 2012 er det forskjellige produsenter burde du bytte begge... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Oktober 21, 2012 (endret) Kan bli billigere å kjøpe en enkel original, da, enn å kjøpe par fra et annet sted. (Ca 1000 for en original fjær) Merkeverkstedet hadde tenkt å bytte bare en, ifølge tilbudet jeg fikk der. Kjøpstråd, forresten: http://forum.vacn.no/showthread.php?246880 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Oktober 21, 2012 Jeg ville byttet begge fremfor å kjøre med en gammel og "blaut" på den ene siden, og en ny og stram på den andre siden. Dette kan gi uheldige egenskaper i svinger, ved bremsing etc. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Oktober 31, 2012 Endte opp med å bytte en, til en brukt / "innkjørt" 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...