tumgangsproblemer audi s4 2,2 turbo

Anbefalte innlegg

har et lite problem med min s4. den ligger ca på 500 -600 omdreininger på tumgang den skal ligge + - 30 ved 800 omreininger. har skiftet LMM, n75h ventilen og skiftet tumgangsregulator. og eg får den ikke høyere. når den ligger så lavt så ligger også oljetrykket litt lavt. vet at tomgangen ikkje er justerbar men har justert trottle position sensor opp til ønsket turtal på tomgang, men når eg sløkker bilen og starter den detter den ner igjen på samme turtal !! noen som har noen tips til hva det kan være?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

thanks =) kan det være vanntemp sensor? den er gåen men trodde ikkje det hadde så mye og si?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøv å nappe ut LMM, høres nesten ut som den ikke står skikkelig i

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har prøvd og nappe den ut og da dør den omrent helt, har skiftet denne og men ingen forskjell. eneste som eg vet om er galt er vanntemp sensoren

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

noen som vet ca trykk på olja på denne i bilen når den er varm og går på tomgang?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmm, da må eg måle min med et annet apparat, der ligg olja på ca 1 bar. er det ikke ofte at disse orginalmålerene kødder og viser feil?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det hender at målerne ikke er helt på ja, da går gjerne målingene ned helt til den dør. Om det ikke har skjedd helt plutselig så bør du sjekke med en mekanisk måler.

Angående tomgangen kan det være en tett slange til åndinga.

Den vanntempsensoren som er gåen, er det den bak i toppen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja tenkte eg skulle skjekke med skikkelig måleapparat, har fått tak i målere og sensorer bare for sikkerhets skyld. oki da skjekker eg desse slangene, byttet tumgangsregulator og ingen forskjell så det kan vere problemet ja. eg mener den som sender signal til instrumentpanelet er den som sitter under innsuget? den store? http://www.sjmautotechnik.com/trouble_shooting/S4engine/Engine_left_side_closeup.jpg multifunction temp sensor?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ser ut som problemet er funnet, blåste i ene slangen på tomgangsregulatoren (ikke den som går inn i spjeldet) og der viste det seg og være et hull i det ene krysset som denne får luft ifra :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

noen som vet ca trykk på olja på denne i bilen når den er varm og går på tomgang?

Fra fabrikk sies det 2bar ved 2000rpm ved 80grader på olja

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.