#1 Skrevet Mai 2, 2005 Tenkte jeg kunne kjøpe en Haynes bok om Passat. Men den gikk kun fra 1996-2000 mod. Jeg har 2001. Finnes den i nyere utgave denne boka? Sliter med å få ut batteriet. Drar av den plata for å komme til batteriet. Men virker som jeg må ha av den andre plata som man stikker den plata jeg tar av oppi? Altså den plata som ligger inn mot frontruta som vindusviskerne går gjennom. Ser 2 klips. Men den sitter jo ellers fast oppe ved vinduet. Noen som har tegning eller kan forklare hvordan jeg får batteriet eller denne plata av? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 2, 2005 mener batteriet er festet med noen fester nede på siden av batteriet. det platen som er ved vinduet skal sitte med små plast skruer som du skal se...(er ihvertfall sånn på min 99 mod) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 2, 2005 Takk. Stemmer det at bateriet er festet på siden med en brakett. Men etter å ha løsnet dette får jeg det ikke opp. Får ikke dratt det rett opp. Støter borti denne svarte plastkanten mot frontruta. Er 2 klips jeg har tatt bort, men vet ikke om denne plastkanten er skyvet oppi noe eller hvordan den er festet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 2, 2005 Jeg byttet batteri på min gamle bil, 97 Passat. Der bare dro jeg batteriet opp mener jeg å huske, den plasten foran ruta var ganske fleksibel hvis jeg husker riktig. Min bil (1.8T) hadde nok et batteri som var litt mindre ihvertfall i bredden, ditt større batteri (pga diesel) gjør det kanskje litt vanskeligere å få det ut hos deg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 3, 2005 Kan virke som bilen er bygd rundt batteriet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 3, 2005 Er bare å lirke batteriet ut....må dra den mot passasjersiden samtidig som du lirker den ut. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 3, 2005 For dere som ikke har tatt av denne plastlista mot vinduet. Dra den 90 grader ut fra frontruta. Ca 1 cm nedenfor listas start på frontrute er dette sporet. Sitter en klips midt på og en på venstre side (førersiden). Satt inn et Varta 80mA som jeg kjøpte på Thorshov bilrekvisita til 709 kr. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mai 3, 2005 Hvordan gikk det med vindusviskerne da? Går ikke disse "igjennom" et hull i dette plastdekselet, eller er jeg helt på jordet nå 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mai 4, 2005 Stemmer. Vindusviskerne går gjennom. Prøvde å få de av, men de satt jo utrolig hardt. Vanligvis er det bare et lite rykk for å få de av etter å ha fjernet skruen. Men her satt de dønn. Derfor tok jeg platen ut av sporet til jeg kom til viskeren og bente dette oppover ruta slik at jeg fikk ut batteriet. Alle påstår at denne plasten er sprø og har lett for å sprekke. Kanskje i kuldegrader, men nå var det ikke noe problem å bende litt på den. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mai 4, 2005 Sjekk forresten ladespenning og litt sånt, det er alt annet enn normalt at batteriet på en bil ryker etter bare 4 år hvis det er din 2001-modell det er snakk om.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mai 4, 2005 jeg har hatt mitt batteri siden bilen var ny i 99 og det er fortsatt i tipp topp form. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mai 4, 2005 Troig kortslutning i en celle. Men nå har jeg i alle fall byttet til nytt. Lader rundt 14V. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...