Anbefalte innlegg

Har 4stk BBS MAHLE som jeg skal ha av lakken på og skal polere opp kanten etterpå og lakkere senter. Har alltid brukt duxola men på de her felgene sitter det noe helt hinsides. En mulighet er jo å glassbåse men da blir vel ikke kanten så shiny. Noen tips. Har prøvd Duxola, latt dem ligge i tynner over natta, terpentin, utvanna saltsyre, osv.

8y9ebapy.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det lille man ser er borte på felgkanten har tatt totalt 1uke. Det er selve grunninga som er problemet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

wurth eller crc paknings fjærner kan nok hjelpe.. kanten må uansett poleres/pusses for å få den blank så er like greit å glass blåse

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok. Tenkte kanskje glassblåsing ødela hele legeringa på kanten så den aldri blei blank igjen. Det blanke som er kommet frem er veldig blankt så tenkte kanskje jeg kunne spare litt tid om jeg fikk av maling og grunning uten å blåse. Takk for tips

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ville prøvd paknings fjærner vertfall funker det greit så spare du jo tid. å ja er mindre jobb å få det blankt etterpå.. glass blåser du så må du våt slipe i flere steg opp til 2000 papir eller finere.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pyrolyse, og det driver de med på Moelv - Lakkering og vedlikeholdservice heter firmaet.

 

Ble lakken mykere av tynneren? Isåfall må du bare ha mer tålmodighet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok da får jeg kjøpe pakningsfjerner i morgen og prøve.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

la det gjærne ligge på over natta.. så det får virke ordentlig :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har fått tilgang på Torsdager hver uke på utstyr for glass og sandblåsing. Var og titta i helga på sodablåsing og resultatet er at det blir megaglatt men han anbefalte å glassblåse da det er noen steder det har korrodert litt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke noe probb å få kanten blank igjen etter glass blåsinga.. hiv felgen i drei benk, jobb deg mot finere og finere sandpapir til du er langt nok oppe til å gå på med autosol eller lignende produkter. Evnt kan du hive felgen på bilen, starte å sette i 5/6 gir ;) funke gull!

 

Men skal de pulverlakkes er det lurt å ikke legge lakk der du skal polere kanten, blir jævla tykk lakk å jobbe seg igjenom.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jupp. Tenkte å blåse, polere og maskere før lakkering. Takk for alle tips.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.