Anbefalte innlegg

Hei!

 

Funker det med 235 bredde på 7" felg?

Har 4 piggdekk i 235 som jeg tenkte jeg skulle bruke i vinter og kom over rimelige felger i 7*17.

Har søkt men fant lite relevant.

 

Er det bare å glemme eller?

 

Takker for hjelp :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan bli i det bredeste laget tror jeg. Men jeg kjørte 33"/12.5" 15 på 7,5" felg. Tilsvarer 320 eller noe. Du kantkjører ikke felgen med det første da ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det går nok. De fleste som har 17" felg kjører tross alt med 225/45 på en 7" eller 7.5" bred felg, så jeg tror ikke det blir noe stort problem akkurat.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stod 235/45 på mine 7x17 felger når jeg kjøpte den. Går fint det. Jeg gikk ned til 225/45 for det er korrekt dimensjon på Passaten

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Går nok greit ja, men hvor pent det er, vet jeg ikke.. Har 7,5" på vinterfelgene og da har jeg 215/50 dim. på dekkene. Er mer enn nok gummi til beskyttelse av felgen. I ditt tilfelle er altså dekkene 2 cm bredere og felgen 1,25 cm smalere. Blir vel litt "ballong", kanskje? Tror det var 225/55-16 med 7,5" felg på vinterfelgene på A6'n da jeg kjøpte den. Det var i alle fall skikkelig ballong, men her var det jo også noe høyere dekkside.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.