#1 Skrevet Oktober 22, 2012 Er det mulig å overstyre systemet som gjør at hvis man stopper og går ut for å f.eks hente posten så stopper motoren. Og for at den skal gå, en liten stund, på tomgang må man starte den og ikke kjøre. Leste i instruksjonsboka og der står det at dette systemet er for å spare batteriet. Men kan da ikke være så sparsomt å starte og stoppe den på denne måten? Start-stopp funksjonen er deaktivert. Noen som vet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 25, 2012 Så den stopper selv om du har deaktivert start-/stopp funksjonen? Gjør ikke det på min CC. Ift. det med start/stopp-teknologien så er dyser, tenning m.m. oppgradert i denne forbindelse, men selv deaktiverer jeg dritten hver gang jeg skal ut og kjøre.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 25, 2012 Jeg har A6 4G med dette systemet, men min stopper ikke såfremt jeg har deaktivert det med å trykke på "(A)OFF" knappen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 26, 2012 Så den stopper selv om du har deaktivert start-/stopp funksjonen? Gjør ikke det på min CC. Ift. det med start/stopp-teknologien så er dyser, tenning m.m. oppgradert i denne forbindelse, men selv deaktiverer jeg dritten hver gang jeg skal ut og kjøre.. Jepp, det gjør den. Start-stopp funksjonen blir deaktivert før hver kjøretur. Liker det systemt der... Jeg har A6 4G med dette systemet, men min stopper ikke såfremt jeg har deaktivert det med å trykke på "(A)OFF" knappen. Hmm, rart. Får prøve igjen i dag. Hvis ikke får jeg kontakte Møller. Tusen takk for svar 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 27, 2012 Vi har også lurt på dette på våre biler. Det rare er att det gjelder KUN 313 hk motoren hos oss, og ikke 204 og 245. Har hørt noen nevne att det skal kunne skrues av, men har ikke klart og finne ut noe enda. Men tar en ny titt i morgen og poster om jeg får det til.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 27, 2012 Noen som vet? Nei, men min 2013 A4 allroad oppfører seg også slik. Etter å ha kjørt bilen ut av garasjen om morgenen må jeg ut for å lukke porten - og da stopper den. Det resulterer i 2 kaldstarter med 30 sekunders mellomrom. Kan ikke se at det sparer batteri eller er bra for motoren. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 28, 2012 Intelligent biler det her.. not... må vell kunne deaktiveres fullstendig via vagcom? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet November 28, 2012 Nei, men min 2013 A4 allroad oppfører seg også slik. Etter å ha kjørt bilen ut av garasjen om morgenen må jeg ut for å lukke porten - og da stopper den. Det resulterer i 2 kaldstarter med 30 sekunders mellomrom. Kan ikke se at det sparer batteri eller er bra for motoren. Det er jo merkelig, selv om jeg ikke deaktiverer dette med knappen, så stopper ikke motoren automatisk før den har blitt varm... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet November 28, 2012 Det er jo merkelig, selv om jeg ikke deaktiverer dette med knappen, så stopper ikke motoren automatisk før den har blitt varm... Enig, det er rett og slett tåpelig. Men siden det er beskrevet i instruksjonsboka er det nok 'by design'. Leste en annen plass at andre med lik bil som meg opplever det samme. Møller har sagt at det har vært mye klager på dette, men at det ikke var mulig å gjøre noe med det. Det som også er irriterende er at radioen slår seg av, bluetooth-forbindelsen brytes osv... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet November 28, 2012 Høres jo veldig rart ut at ikke møller kan gjøre noe med dette! Når også radio og blåtann kutter så er det jo en åpenbar feil. Her i huset har vi en A1 og en A4 som fungerer som de skal! De stopper ikke automatisk før motoren er varm eller om de står i f.eks en litt bratt bakke! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet November 28, 2012 Høres jo veldig rart ut at ikke møller kan gjøre noe med dette! Når også radio og blåtann kutter så er det jo en åpenbar feil. Når man stopper opp i et lyskryss fungerer stopp/start slik det skal, og da er det bare motoren som stopper. Men når jeg åpner døra slår bilen seg helt av, inkl. tenninga. Ser ut som at dette gjelder over hele fjøla for 2013-modeller: http://forums.audiworld.com/showthread.php?t=2834841 http://www.a5oc.com/forums/a5-s5-topics/24114-2012-a5-engine-stops.html http://www.audizine.com/forum/showthread.php/515031-2013-Q5-question-on-factory-installed-motor-stopping-when-driver-door-is-open http://forums.audiworld.com/showthread.php?t=2832752 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...