#1 Skrevet Oktober 22, 2012 (endret) Lurer på om det er mye jobb å skifte startmotor på v6 tdi?? Bilen er en 2005 mod Audi Allroad 2,5tdi (BAU) automat. Bilen fikk diagnose fra verksted,at startmotoren var skyld i at den var tungstartet ved halv varm motor. Har samme bil selv,og hører at startmotoren min går raskere og finere. Det er ikke feil med batteri(dette er nytt) og bilen lader bra. Vann temp sensor byttet,gløde rele og gløde plugger byttet. Kom gjerne med tips. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 22, 2012 Du tenker på 4B karosseriet? Det er ganske trangt oppi der. Hadde en slik motor ute av bilen men stående fast i traversen, selv da var det ganske vanskelig å få den lirket ut. Såvidt jeg husker måtte jeg ta vekk dynamoen først. Jeg TROR nesten at du må ned med traversen eller motorfestet hvis du skal unngå å ta ut dynamoen også. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 23, 2012 Såpass. 4B karosseri ja. Noen som har en "how to do" på dette??? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 23, 2012 Skal vel noe til for at noen har laget en "how to" på noe som er såpass enkelt i teorien. For å unngå kortslutninger må batteriet kobles av først. To bolter som holder starteren til blokka, en mutter som holder tykke pluss-kabler og en tynn ledning til startrele. Deretter er det "bare" å fjerne noe som er i veien for å få lirket den ut. Problemet er at blokka er så kort at den støter rett i dynamoen når du løfter den rett forover. Rett opp går ikke pga motor, rett til høyre går ikke pga motorfeste og rett ned er traversen. Tror jeg ville tatt av støtfanger for å få av dynamoen, men kan ikke garantere at det er den enkleste løsningen. Det beste er jo hvis du snart må ta registeret eller viftereima, da må jo fronten frem og mye foran motor av slik at det er mindre jobb å ta dynamo. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...