#1 Skrevet Oktober 24, 2012 Har litt lyst på TT men vet relativ lite om bilmodellen. Det står en 99' TT i Narvik hos Bentro bil,en 180 hk Q. Denne har ESP,og jeg er ute etter en rimelig bil med nettopp dette.Den har stått tilsalgs lenge nu,noen som vet hvorfor ?? Prisen er vel litt høy,og den har 244' på tellern. Men er det noe galt med den ?? Noen som vet noe om bilen ??Tideligere eiere ?? Men det ligger jo en del TT'er ute på nettet til en hyggelig pris. Det jeg lurer på er om det er noe konkret man må være opps på hos disse. Hva er gjengangere hos TT'n ?? Funker ESP'n greit på disse bilene ?? (slik som på feks A6) Mye forskjell på 180hk og 225hk modellene ?? Har bare ikke råd til å kjøpe katta i sekken.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 24, 2012 Hva ?? Ingen her som kan noe om TT !! Ikke vær blyg.... Skal se om jeg ikke tar meg en prøvetur imorra,og da håper jeg at jeg kan spørre selgeren om ting og tang.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 24, 2012 Audi TT er jo en spesiel bil, kanskje for de spesielle ? (Håper jeg ikke tråkker noen på tærne nå, men jeg kaller bilen frisørbil....) Men om man liker dem, hvorfor ikke? Plass er det dårlig med, bil for 2 personer. Du bør sjekke om det er utført service på Haldex (olje og filter hver 60 000km) sjekke om 4wd virker (Haldex pumpe som ryker er gjenganger) Reg.reim og om service er fulgt... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 24, 2012 Anbefaler deg å se her inne mye info om TT http://www.ttforum.co.uk/index.php Vet ikke hvordan esp en funker på a6, men på TT,n min fungere heilt greit. Litt usikker på hva det er du tenker på... Har hatt min i 2år no å har ikke hatt de store problemene enda... Men foringer å bære kula foran har jeg hørt at pleier å vere dårlig, og det er viktig at den har hatt haldex olje og filter bytte ca vær 30000km.. Bare å spørre vist det er noe mer du lurer på var dette jeg kom på i farta 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 24, 2012 Haldex olje vær 30000km og filter vær 60000km slik var det... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Oktober 24, 2012 Å når du er på bentro bil i narvik snakk med Ole Johnny Pedersen, han er selger der... Å hils han fra meg, han e 3 meningen min:D kjempe kar:D 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Oktober 24, 2012 Skal høre med han Ole Johnny. Special price for u my friend.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Oktober 24, 2012 Gjør det du kan hende han bli medgjørlig på det når du hilse fra slektningan på møre så jo grei ut på bildene na TT'n der da Er jo en sinsykt morro bil både på vinter å sommer 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Oktober 24, 2012 Er drivlinja et problem på disse ?? Tenkte da pga hyppig olje/filter bytte. Spm angående ESP va egentlig bare for at bilen jo er ganske kort. Og da kommer jo slengen litt kjappere. Men med ESP burde jo dette ikke være noe problem. Hvordan er holdbarheten på turbo på disse ?? Samme som med resten av 1,8T bensin og 1,9 tdi bilene ....??? Er vel forbruksvare. Skal se litt nærmere på bilen imorra. Men tror at skinninteriøret er rimelig sliten. Og 100K for en 180hk bil med 244' km og slitent interiør blir ikke aktuellt !! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Oktober 24, 2012 Blir fort problemer med haldex oppleget vis den ikke følger intervallene for skift har jeg lest å hørt ja, men det er noe som er generelt på alle med haldex.. Turboen er nokk likt med resten vill æ tru ja e jo samma oppleget... Slik sett så funke esp'en til det den skal den har berga meg noen ganger ivertfall Må få høre ka du fin ut da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Oktober 24, 2012 Kjekt med ESP ja. Dette er noe jeg ønsker meg nu. Ble fort vinter her nu,og svinglatte veier. Har skjedd noen uhell her de siste dagene,og da er det kjekt om man har dette på bilen !! Skal nu prøve den først. Men tror ikke at jeg er villig til å betale mer enn 75-80 lapper for den. Ligger jo en del fine TT'er til rundt 90K på nettet nu. Også med 225hk som har rullet mindre. Har ihvertfall ikke noe hastverk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Oktober 24, 2012 Alle TT har ESP som standard utstyr. Det skjedde et par uhell i Tyskland med TT som mistet grep i god fart på Autobahn, og etter fadesen med Mercedes A-klasse i 1997, så valgte Audi å innføre ESP som standard, samt å ettermontere det på biler som allerede var levert til kunder. I tillegg til ESP fikk den også den lile spoileren bakpå, for ytterligere å motvirke at den slapp bak. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Oktober 25, 2012 Har og hørt at instrumentpanelet kan gi problemer. Hva skjer da ?? Må alt byttes da ?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Oktober 25, 2012 Stemmer det er som regel temperatur å bensin målerne som er problemet. Må bytte hele instrument panelet og deretter kodes har fått pris på ca. 9000kr på den operasjonen på min men har ikke tatt meg råd til det enda 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Oktober 27, 2012 (endret) Frisørbil eller ikke...jeg syns at den er stilig. Fine linjer på den. Den jeg fikk prøve hadde ikke 4x4...nedtur. Men,bilen har gått 240' og det kjennes ikke slark i den. Likte også motoren veldig godt. Massevis av krefter på lave turtall. Hadde problem med å få ned siderute,fikk vite at dette også kan være et problem med disse !! Så syns jeg at den dugget mye.Og viftene i kupe'n brukte lang tid til å fjærne dette. Er dugg et problem i disse ?? Men bilen har jo stått en god del nu,så dette kan jo være forklaringen. Alt i alt så ble jeg kanskje litt betatt av denne bilen. Bremset utrolig bra på såpeglatt underlag,og ESP'n funket. Det fikk jeg bekreftet...... Det er slettes ikke usansynlig at det blir TT på meg. Men da som "Quattro" og kanskje 225hk varianten. Men 180hk funket greit det også. Har sett litt på mobile,der får du 99'mod 225hk,Q med 100-150'km på tellern til 4000 euro. Ca 30000kr. Med (de fordømte) avgiftene kommer denne seg på ca 120'kr. Ikke ille for en bil med bare 100'km på klokka. Kan hende at det blir tyskland tur igjen.... Tru om alternativ berengning kan gjøre denne billigere ?? Det ligger en blå 99mod 225hk,Q,på finn til 90000kr. Ser veldig ordentlig ut,mye som er skiftet der. Er dette en klubbil ?? Den har montert alusvinghjul. Har hørt at man kan få vibrasjoner i lave hastigheter og tomgang. Kan dette stemme ?? Dobbelsvingen som sitter der orginalt skal vel ta seg av vibrasjoner. Kan dette medføre slitasje/skader over tid,eller er det bare irriterende... Synd dette,for jeg likte bilen.Tror jeg ville ha valgt en med orginal sving. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Desember 4, 2012 Blitt nå TT på deg? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...