Anbefalte innlegg

Bilen stod en halv time utildekket på et skipsverft her en dag, og nå er da hele bilen dekt av små prikker av hvit to-komponent sprøytemaling... : bråk ::(: mad :: gråter :

 

Noen gode idèer til å få vekk malinga ? Eller er det proff-behandling som må til?

 

Var innom Bilpleieren her i Ålesund på fredag, og en hyggelig type der kom ut og så på bilen.. Uff sa han.. Det måtte visst etslags spesial-greier til, hjelper ikke med kun rubbing..

 

4.500kr skulle han ha for jobben...da er det såklart full utvendig shining etter å ha fjerna malings-prikkene..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du prøvd å rubbe?Mener det skal gå å fjerne det med det.Enda enklere hvis du har vært nøye med polering før ulykken...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du prøvd å rubbe?Mener det skal gå å fjerne det med det.Enda enklere hvis du har vært nøye med polering før ulykken...

 

Tror rubbing fjerner det der.. Jeg fikk klarlakk på panseret mitt engang, etter litt rubbing ble som nytt:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilen stod en halv time utildekket på et skipsverft her en dag, og nå er da hele bilen dekt av små prikker av hvit to-komponent sprøytemaling... : bråk ::(: mad :: gråter :

 

Noen gode idèer til å få vekk malinga ? Eller er det proff-behandling som må til?

 

Var innom Bilpleieren her i Ålesund på fredag, og en hyggelig type der kom ut og så på bilen.. Uff sa han.. Det måtte visst etslags spesial-greier til, hjelper ikke med kun rubbing..

 

4.500kr skulle han ha for jobben...da er det såklart full utvendig shining etter å ha fjerna malings-prikkene..

 

Er vel på Fiskerstranda du har vært uheldig da som mange andre.. En jeg jobber lame der fikk også lakk skade på bilen sin der. Han prøvde å rubbe det vekk, men den lakken sitter som fyyy...

Han leverte bilen inn til ett eller anna firma her i byen som rubba opp igjen bilen med noe spesielt greier!

Blei et kjemperesultat etterpå, men det svir litt i pungen. Du skulla brukt presenningen : rolleyes

 

 

Mvh

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er da altså ikke vanlig maling/lakk det er snakk om, det er to-komp skipsmaling.. Altså maling som "etser" seg fast i glass-rutene på biler.. Har ikke prøvd å rubbe nei, han på Bilpleieren mente at det ikke ville hjelpe.. Men han vil jo såklart tjene penger da.. :o

 

Nøye med polering har jeg dessverre ikke vært, har ikke polert siden før vinteren..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vel på Fiskerstranda du har vært uheldig da som mange andre.. En jeg jobber lame der fikk også lakk skade på bilen sin der. Han prøvde å rubbe det vekk, men den lakken sitter som fyyy...

Han leverte bilen inn til ett eller anna firma her i byen som rubba opp igjen bilen med noe spesielt greier!

Blei et kjemperesultat etterpå, men det svir litt i pungen. Du skulla brukt presenningen : rolleyes

 

 

Mvh

 

Nej det var på vegsund-slippen jeg var.. Lampa som skulle varsle om lakking er knust, så den blinker ikke...men det visste jo ikke jeg.. De har en lampe til lenger borte, pluss en lapp med "lakke-dager" i et vindu på ene hallen...men det visste jo ikke jeg..

 

Og det var bare snakk om fra ca 7.20 til 7.45 når jeg var på vei bortover kaia, og en type kom å spurte meg om jeg hadde dekket til bilen.. Gikk tilbake for å ha på presenningen som ligger i trunken, og bilen var full av prikker... F**ns vind altså.... : bh :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet om en kar som reddet seg inn med et slikt "uhell" fordi bilen hans var skitten og støvete. Har du prøvd å vasket bilen din skikkelig etter uhellet ditt ?? Du kan jo alltids høre med han som holder til inne på det bygget nedenfor Mazda i Fremmerholen. Der hvor yrkes-skolen har møbelsnekker-avdelingen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet om en kar som reddet seg inn med et slikt "uhell" fordi bilen hans var skitten og støvete. Har du prøvd å vasket bilen din skikkelig etter uhellet ditt ?? Du kan jo alltids høre med han som holder til inne på det bygget nedenfor Mazda i Fremmerholen. Der hvor yrkes-skolen har møbelsnekker-avdelingen.

 

Den jævla skipsmalinga setter seg som faen med en gang, golfen min også blei skada av den lakken! Fikk den aldri vekk : bråk :

Eneste som duger er bilduk eller arbeidsbil...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du mener russermaling :D

 

Nei vi har ikke russere i vegsundet vettu.. :P Er nok ekte norsk B/F Ivar Aasen maling det er snakk om.. :(

 

Pål: Bilen var litt støvete, så jeg hadde et svakt håp om å ha redda iallefall det verste.. Det første jeg gjorde etter jobb var å vaske bilen...og det var akkurat så ille som jeg fryktet... :(

 

P.S. Uten å si noe stygt så har jeg hørt ufine rykter om de to bilpleierne som holder til i fremmerholen.. Men jeg kan ikke stå for de rykta da..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei vi har ikke russere i vegsundet vettu.. :P Er nok ekte norsk B/F Ivar Aasen maling det er snakk om.. :(

 

Pål: Bilen var litt støvete, så jeg hadde et svakt håp om å ha redda iallefall det verste.. Det første jeg gjorde etter jobb var å vaske bilen...og det var akkurat så ille som jeg fryktet... :(

 

P.S. Uten å si noe stygt så har jeg hørt ufine rykter om de to bilpleierne som holder til i fremmerholen.. Men jeg kan ikke stå for de rykta da..

Skikkelig surt da.........glad e jobba såpass langt unna Vegsund Slip. Kjenne en som bodde i et hus et par hundre meter unna. Han fikk sin Audi Coupe full av hvite prikker.......heldigvis er bilen min heller dekket av et lag med fiskeolje som redder lakken min fra slikt lakkstøv :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

To komponent maling, glem alt om rubbing og andre ting, her MÅ det våtslipes og i det beste fall bare poleres opp, men jeg er nok stygt redd for at slip etterfulgt av lakking er det eneste håpet i ditt tilfelle. Vi fikk inn en bil der jeg jobbet men slik maling, og den hadde etset seg helt ned til stålet. Beklagelig men. Vannbasert maling og enkelte oljebaserte er enkle og få av med rubbing og Cleaning Clay(spes gummikloss fra 3M, omtalt av meg tidligere), mens andre sitter som heia.

 

Tidemann

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Står det tydelig merka da at du ikke skal parkere der?

 

Visst ikke ville jeg bare anmeldt hele greia.. dersom et firma ødelegger bilen din, og det ikke er noen som helst måte du på "normalt" vis kan vite om dette på, så er jo du uskyldig i dette her...

 

Når jeg jobba på Statoil Mongstad før, hadde de innimellom problemer med syrenedfall fra en skorstein. (problemer i anlegget kombinert med for lav temperatur i anlegget, og nedbør som tok syren ned igjen) dette skjedde titt og ofte..

Statoil hadde da egne takstfolk som gikk over dette, du fikk så ett tilbud om polering, eventuellt om dette ikke hjalp, tilbud om lakkering, eller penger tilsvarende lakkering...

Syra etsa seg ned til stålet og det ble pittesmå svarte prikker på bilen... (som senere rustet fælt om det ikke ble tatt..)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke greit detta... Fikk samme skiten på min 80 for en god del år siden. Prøvde som smått å få det vekk , men det satt.. Ville ikke gnikket for mye på det, blir fort stygt da. Det var K2000 her i Bergen som tok min, det ble en forsikringssak. Men 4500,- var dyrt synes jeg, jeg fikk på en full teflon behandling som inkluderer "dyprens" som tar den slags dritt. Betalte vel 3300,- tror jeg, det var med 3% teflon, rundt 5500,- for 15%(Lenger holdbarhet)..

 

Jeg ville sjekket litt om det var godt nok merket der du sto, iom at lykten var knust.. Allle kan jo ikke vite det. Da kan du ha sjangs til å få det dekket hvertfall..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Står det tydelig merka da at du ikke skal parkere der?

 

Visst ikke ville jeg bare anmeldt hele greia.. dersom et firma ødelegger bilen din, og det ikke er noen som helst måte du på "normalt" vis kan vite om dette på, så er jo du uskyldig i dette her...

 

Når jeg jobba på Statoil Mongstad før, hadde de innimellom problemer med syrenedfall fra en skorstein. (problemer i anlegget kombinert med for lav temperatur i anlegget, og nedbør som tok syren ned igjen) dette skjedde titt og ofte..

Statoil hadde da egne takstfolk som gikk over dette, du fikk så ett tilbud om polering, eventuellt om dette ikke hjalp, tilbud om lakkering, eller penger tilsvarende lakkering...

Syra etsa seg ned til stålet og det ble pittesmå svarte prikker på bilen... (som senere rustet fælt om det ikke ble tatt..)

 

Vist skiltet/lyset/flagget eller ka dei no bruka på vegsundet var oppe, så har han ingenting han skulla ha sagt.

Men var det ikke de, så har han rett til godgjørelse..

 

Akkurat samme som på Fiskerstrand Verft hvor jeg jobber.

 

 

Mvh

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

De hadde merking med både lampe og en lapp med hvilke datoer det lakkes... Bare at den ene av lampene var knust.. Så det er nok min egen idioti som ikke sjekket opp nøye nok....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fjerner den der saken der 2 komp, skipsmaling da? heh..

Isåfall tror jeg du trenger flere enn ett "kit" : rolleyes

 

bor selv nært et verft, sprøytemaling har satt seg på flere av bilene mine også, har da fått dekket skadene av verftet.

Bilen ble levert til bilpleie firma, de brukte et eller annet "kitt" til fjerning av denne sprøytemalingen!

 

lakken ble 100% fin igjen etter behandlingen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

...Bilen ble levert til bilpleie firma, de brukte et eller annet "kitt" til fjerning av denne sprøytemalingen!

 

lakken ble 100% fin igjen etter behandlingen.

 

Ja det var det han sa han jeg snakket med på Bilpleieren.. Var ikke noe problem å få vekk, men de måtte bruke etslags spesial-utstyr/middel og det var ganske tidkrevende..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dra innom et lakkeringsverksted! på jobben hos meg har vi et løsemiddel som fjerner lakkrester uten at lakken tar skade! men det må gjøres rimelig kjapt etter "hærverket" Dersom dette ikke går må det nok våtslipes og poleres, men dette tar tid og blir dyrt..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg jobber på et skipsverft. Hos oss oppstår dette problemet ofte, spesielt på våren, når finværet kommer. Mange har fått ødlagt bilene sine. Til tross for at vi har fått utlevert presenning, skjer dette gang på gang... Vi har en spesiell type kitt som vi går over bilen med. Gnir dette godt over både ruter og lakk. Prikkene med maling blir hengende fast i kittet og etterpå er det grundig polering. Funker fint det!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dra innom et lakkeringsverksted! på jobben hos meg har vi et løsemiddel som fjerner lakkrester uten at lakken tar skade! men det må gjøres rimelig kjapt etter "hærverket" Dersom dette ikke går må det nok våtslipes og poleres, men dette tar tid og blir dyrt..

 

Ja malingsfjerner fungerer nok bra på vanlig lakk/maling.. Men det det er snakk om i dette tilfellet er ikke helt vanlig maling da.. Denne typen etser seg på en måte fast i rutene på bilen når den herder.. Kraftige saker skjønner du..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja malingsfjerner fungerer nok bra på vanlig lakk/maling.. Men det det er snakk om i dette tilfellet er ikke helt vanlig maling da.. Denne typen etser seg på en måte fast i rutene på bilen når den herder.. Kraftige saker skjønner du..

hehe,samme som måseskjit! etser også inn i lakken! bare å polere til du nesten har gjennomslip på klarlakken! har aldri fjernet skipsmaling før så det er mulig at det ikke kan fjernes med powersolvmenten som vi har på jobben!

Kjip med malingssøl!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jaja da leveres bilen inn på Bilpleieren imorgen før jobb, og kan forhåpentligvis hentes igjen etter jobb.. Sure penger, men det må vel til.. : rolleyes

 

Bilder før og etter kommer forhåpentligvis imorgen kveld..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har fått vanlig oljedekkbeis spruta på bilen min.. Har prøvd spyling, vasking ( selvfølgelig ), tjærefjerner og tynner.. Tjærefjerneren tok noe, men det så også ut som det tok klarlakken, samme med lakktynneren. Mulig jeg bare er hysterisk, jeg har aldri sett bilen min uten polering så kan hende det er bare den som har gått. Er noe av dette trygt i det hele tatt å ha på bilen? Må jo gnu skikkelig for å få det vekk også.. Hittil har jeg stått å pirka forsiktig med negelen, men er som sagt 1000vis av småprikker så det kan ta sin tid. Noen andre som har noen litt mer lettvinte tips?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.