Anbefalte innlegg

Jeg har fått vanlig oljedekkbeis spruta på bilen min.. Har prøvd spyling, vasking ( selvfølgelig ), tjærefjerner og tynner.. Tjærefjerneren tok noe, men det så også ut som det tok klarlakken, samme med lakktynneren. Mulig jeg bare er hysterisk, jeg har aldri sett bilen min uten polering så kan hende det er bare den som har gått. Er noe av dette trygt i det hele tatt å ha på bilen? Må jo gnu skikkelig for å få det vekk også.. Hittil har jeg stått å pirka forsiktig med negelen, men er som sagt 1000vis av småprikker så det kan ta sin tid. Noen andre som har noen litt mer lettvinte tips?

 

Tro om det fungerer bedre hvis du bruker en hårføner/varmepistol, slik at du får varmet opp malingen : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dra innom et lakkeringsverksted! på jobben hos meg har vi et løsemiddel som fjerner lakkrester uten at lakken tar skade! men det må gjøres rimelig kjapt etter "hærverket" Dersom dette ikke går må det nok våtslipes og poleres, men dette tar tid og blir dyrt..

hva slags løsemiddel?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

og deretter.. gnu? pirke? om malingen er varm så gnir jeg det bare utover om jeg bruker en klut uten noe på.

 

Vil tro at varme + tøyfille med rødsprit vil funke fint.. : klø :

Kanskje lakkrens eller rubbing fungere bedre da.. :rolleye:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil tro at varme + tøyfille med rødsprit vil funke fint.. : klø :

Kanskje lakkrens eller rubbing fungere bedre da.. :rolleye:

 

Jeg er litt oppgitt, for hele familien har gått løs på bilen med diverse.. Har fått noen fine riper, og tror klarlakken har gått noen steder. har egentlig lyst til å sette meg ned å grine. Har fått tilbud om å sprute på noe greier de bruker til å fjerne tagging på busser, men er som sagt redd for den fine lakken jeg har igjen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er litt oppgitt, for hele familien har gått løs på bilen med diverse.. Har fått noen fine riper, og tror klarlakken har gått noen steder. har egentlig lyst til å sette meg ned å grine. Har fått tilbud om å sprute på noe greier de bruker til å fjerne tagging på busser, men er som sagt redd for den fine lakken jeg har igjen.

 

for all del, IKKE gå løs på lakken med allslags sterke stoffer, det er ikke bra!

spesielt ikke tynner og slikt.

 

Ta deg en tur til nærmeste Bilpleie firma å spør om dem kan hjelpe deg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bestilte et kit fra Autoboss, så får vi se hvordan det går. Bare rett og rimelig at pappa betalte, etter alle ripene han lagde med grovt papir og gammal rubber.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bestilte et kit fra Autoboss, så får vi se hvordan det går. Bare rett og rimelig at pappa betalte, etter alle ripene han lagde med grovt papir og gammal rubber.

 

Lykke til med lakken da Anne Mette :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lykke til med lakken da Anne Mette :)

 

Og korleis gikk det med din Peder? : klø ::)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og korleis gikk det med din Peder? : klø ::)

 

Har ikke vært så blank på mange år tror jeg ... :D Men jeg får ikke lov til å vaske bilen da på 5-6 dager pga en prosess i voksen så den ser ikke akkurat bra ut nå...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da var været såpass at det er på tide å vise resultatet etter dagen hos Bilpleieren.. :)

 

På de store bildene HER kan dere tydelig se de største hvite prikkene, som ikke er metallic'en, men sprøytemaling.. All malinga, og de fleste vaskeripene (og en del andre..) forsvant : ja :

 

FØR:

P1010075.sized.jpg

 

P1010077.sized.jpg

 

ETTER:

HPIM0647.sized.jpg

 

HPIM0651.sized.jpg

 

RESULTATET:

HPIM0654.sized.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jøss, det ble bra. Mye betalte du? og hva gjorde de?

 

Jeg fikk pakka fra autoboss ( det med den leireklumpen og olje ) i posten forrige uke, men det funka ikke. Vet ikke om jeg gjorde det riktig, men sendte en mail til autoboss for å forsikre meg.. Men jeg begynner snart å gi opp og vurderer å sende bort hele bilen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Betalte 4600 for jobben.. Ganske kostbart, men dersom jeg skulle gjort det selv så tviler jeg på at resultatet hadde blitt slik.. Pluss at jeg måtte kjøpt det "kittet" som brukes, pluss skikkelig rubbing, og poleringsmiddel og diverse, for å få lakken bra igjen, så hadde det kosta noen kroner det også... Og så sparte jeg meg mange timer banning : bh :

 

Synd at det kittet fra Autoboss ikke fungerte da Anne Mette... Dersom du gjorde det riktig og det ikke fungerte så må du klage på produktet :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kitet med klumpen fungerer kun på maling der den legger seg oppå lakken, etser den seg ned, så må det hardere lut til. Anne Mette: Gå til en proff bilpleier, så fikser han det!!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etser oljedekkbeis seg ned i lakken?? : eek : Jeg klarer å pirke av prikkene med negelen, men er også redd for å skade lakken. Men det er jo tusenvis av småprikker så derfor tenkte jeg det var litt lettere å bruke den leirekladden. Jeg pirker litt hver dag, og om noen år er det nok borte;) Jeg fikk en hyggelig mail fra Autoboss med et telefonnummer, så jeg kommer nok til å ringe dit på mandag for rettledning:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.