Anbefalte innlegg

Som topic sier. Tenker da på hvordan det vil være på 10" felg, evnt 9"

 

Det er vinterdekk det er snakk om.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På 10" vil du få litt strekk. Med 9" blir det ganske beint.

Men det kan selfølgeligt variere litt på merke.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde samme dim. med 8,5" felg på A6'n. Med de dekkene jeg hadde var dekksiden rett, samtidig som det var bittelitt beskyttelse av felgen. Tror jeg ville gått for smalere enn 10" på vinter..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Valget var 255 eller 245 bredde men tror jaggu jeg går for 245 i hakka R. 10" er akkurat passe. Har da trekk i alle 4 hjørner:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hakka er vel kjent for å være litt breie, så det går nok bra ;) kjører 235 på 10" på sommer og det er ganske mye strekk :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har brukt 255.40 på 10" felg på min T5 i fjor. Var fint strekki de, har 255.35x20 i år på 10" også litt strekk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Strekk på vinterdekk kan umulig være ideelt? Ser for meg at dekksidene vil få bilen til å "flyte oppå" slaps og snø i stedet for å synke nedi og få grep... Mulig det ikke har noe å si altså :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Problemet er eg at det er combo felgsett. 9" foran og 10" bak. Driver å forhører meg litt om hva som blir rett å kjøre på i forhold til dekksider i og med at jeg har 4motion og dermed må ha tilnærmet lik rulledia

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da endte det på 255 bredee pga load index. Ble forsåvidt bra med bittelitt strekk bak men fikk lyst på 10" foran nå:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Strekk på vinterdekk kan umulig være ideelt? Ser for meg at dekksidene vil få bilen til å "flyte oppå" slaps og snø i stedet for å synke nedi og få grep... Mulig det ikke har noe å si altså :)

 

Jeg ble frarådet strekk på vinteren, da det var noe med dekksidene han sa som jeg ikke husker i farten.

Hørt i ettertid at sideveggene på vinterdekkene ofte er mye mykere og derav lettere å glippe…mulig det er grunnen.

 

Har hørt om flere som kjørt "mye" strekk på vinteren, ingen av dem har hatt problemer.

Dessuten, 245/40-19 på 10" er ikke så voldsomt, spesielt i vinterdekk da dem som oftest er litt breiere enn sommerdekk :)

 

Edit: Ser nå at det ordnet seg for trådstarter :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.