Anbefalte innlegg

Hvordan blir resultatet av denne røde lakken som du kan påføre baklyktene? husker ikke navnet på den og prøvde å søke men fant ikke noe.

 

Hvor kjøpes denne tonelakken? vurderer og "modde" litt på baklyktene mine.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan blir resultatet av denne røde lakken som du kan påføre baklyktene? husker ikke navnet på den og prøvde å søke men fant ikke noe.

 

Hvor kjøpes denne tonelakken? vurderer og "modde" litt på baklyktene mine.

Vanlig rød gjennomsiktig lakk :)

Kjøpes på Torshov, Mekonomen etc.

 

Personlig erfaring tilsier at Torshov-lakken fungerte mye bedre enn den fra CD Cardic.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En jeg kjenner hadde det på Sierra'n sin, kan jo si såpass at lysene ble røde. Alle sammen : ja :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan det vaskes bort med ett eller annet stoff viss jeg ikke blir fornøyd? og evt. får problemer ved en eu godkjenning? vil det blinke orange eller blir alt rødt? : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan det vaskes bort med ett eller annet stoff viss jeg ikke blir fornøyd? og evt. får problemer ved en eu godkjenning? vil det blinke orange eller blir alt rødt? : klø :

Hvis du ikke bruker for mye lakk, vil det være ett oransje-skjær i det.

Hjelper også med oransje pærer.

 

Er nok ikke sikkert du passerer eu med det, garantert ikke om de blinker rødt, noe det er stor fare for.

Kjemisk fjerner det lett. Motorvask etc feks.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det avhenger vel litt av hvor mange strøk du legger.

På den Siarra'n jeg nevnte ble det rødt ryggelys og blinklys og vanlige kjørelysene bak var knapt synlige, tåkelyset bak hadde ca. samme lysstyrke som kjørelys skal ha. De ble ikke forsøkt godkjent engang.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du ikke bruker for mye lakk, vil det være ett oransje-skjær i det.

Hjelper også med oransje pærer.

 

Er nok ikke sikkert du passerer eu med det, garantert ikke om de blinker rødt, noe det er stor fare for.

Kjemisk fjerner det lett. Motorvask etc feks.

 

 

Isopropanol for eks? Aceton vil vel matte plastikken i lykta?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Isopropanol for eks? Aceton vil vel matte plastikken i lykta?

 

Jeg prøvde Rødsprit på et par lykter(Orginale Mk3 lykter) jeg hadde lakkert her om dagen, plastikken sprakk : bh :: bråk : , lyktene endte sine dager i restavfalls dunken : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du lakker tynnere lag direkte over den opplyste flaten og flere lag på sidene hvor det ikke lyser så merkes det ikke så godt at de ikke er lakket "tykt nok" over det hele. Et annet godt tips er å skaffe et par ekstra baklys å lakke på.

 

Jeg har brukt Auto-K transparant rød lakk, kjøpt på en jernvare/bilrekvisita forretning her i Arendal. Kostet under 100-lappen for en liten sprayboks, i motsetning til Folia-Tec sin spray som koster nesten 300 for samme lille boksen. Auto-K har også gul, grønn, oransje, sort og blå i transparant-serien. Blå er alltid utsolgt, mon tro hvorfor... : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det gjelder og ikke lakke for mye, og maskere ryggelysa. Da skal det mye til at noen henger seg opp idet. Her er ett bilde av Stig Engell her på forumet sin bil. Disse baklyktene er lakket med meget bra resultat!

 

stigsin.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blå er alltid utsolgt, mon tro hvorfor... : rolleyes

 

Og det er bare bra, for den stinker max.. Jeg kjøpte en slik boks for å teste på nevnte baklykter, lakken var mer sort enn den var blå : rolleyes

Mekonomen selger disse, så også kromlakk til baklykter : haha : sist jeg var innom : smil :: syk :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er bare øvre felt av lyktene jeg har vurdert å lakke:

DSCN3181.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Siden du bare skal lakke øvre del så er det å maskere, bruke mange strøk rødt på siden, og innerst mot bakluka, og færre tynne strøk over midten av det oransje. Da vil blinklyset se rødt ut når det er slukket og lyse rød-oransje når det lyser. Husk klarlakk på toppen, gjerne over hele baklykta etter at maskeringen er fjernet!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, får se hva jeg tør å prøve meg på, har ikke akkurat råd til nye baklykter nå.

 

Må jeg forresten ha klarlakk oppå?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Auto-K sprayen jeg har brukt er litt matt, så det kan være en fordel. Også hvis du har klarlakk over hele lykta så ser den ny ut ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, takk for gode tips : ja :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøpte Motip lakk fra http://www.tuning.no . Denne funka veldig bra! Jeg har lagt på to lag med rød lakk så det er ikke så mye orange igjen, men dobbelt sett med lykter gjør susen ;)

 

Du MÅ ha klarlakk på, for denne typen lakk blir veldig matt og "skjoldete", noe som ikke er så veldig pent. Mine er lakkert med rød lakk på det som opprinnelig var orange, altså maskert resten av lykta for så å lakkere hele lykta med klarlakk. Er lakket med 3 lag klarlakk, våtslipa mellom hvert strøk og godt med lakk slik at klarlakken flyter ordentlig ut ( men ikke så mye at det blir sig i lakken ). Har ingen bilder her nå, men kan jo alltids legge ut noen senere.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal du bruke foliatech sin lyktelakk så må du ikke lakke over med klarlakk, da "koker" lakken, har selv prøvd dette : ja :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal du bruke foliatech sin lyktelakk så må du ikke lakke over med klarlakk, da "koker" lakken, har selv prøvd dette : ja :

 

har du noe av foliatech lakken til overs som jeg kunne lånt på torsdag? :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg rødtonet mine...synes ikke det ble så gale jeg...

baklykter.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har du noe av foliatech lakken til overs som jeg kunne lånt på torsdag? :D

 

er nok dessverre tom den boksen jeg hadde.

 

tror du får tak i lakk hos anker glenn ove!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er nok dessverre tom den boksen jeg hadde.

 

tror du får tak i lakk hos anker glenn ove!

 

ok, får stikke bort til anker... kan jo være mekonomen har også... : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mekonomen har..der jeg kjøpte min

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.