Anbefalte innlegg

Da har tiden kommet for at jeg må gi slipp på godbilen. Jeg har begynt å studere, og da har jeg dessverre ikke råd til å ha den lengre.

Dette er da en org. Audi S2 Avant, 1994 modell, førstegangsregistrert 1. desember 1993.

Importert til Norge i 2006 fra Tyskland. Jeg er tredje eier i Norge, og alle har vært medlemmer i VACN. Jeg kjøpte bilen i Bergen for litt over tre år siden.

Km-stand er på ca 186500km.

Eu-godkjent frem til 30.09.13.

Ingen heftelser.

Godt utfylt servicehefte.

 

P9101667.jpg

 

 

Bilen fremstår som godt holdt og er i veldig god teknisk stand. Har kvitteringer på ca 70000kr for deler og servicer i mitt eie. Har også en bunke med kvitteringer fra forrige eier.

Dette har da vært min bil nr 2, og jeg har derfor kun kjørt på den ca 17000km i løpet av de tre årene jeg har hatt den. Lite vinterkjørt.

Bilen er ikke trimmet, og har etter det jeg vet heller aldri vært det.

H&R justerbart senkesett, (felger og senk er godkjent i vognkort). Senk ble montert av forrige eier samme året jeg kjøpte bilen.

Det er montert et stort SQ konkurranseanlegg i bilen. Mer info om dette lengre ned i tråden.

Utstyr:

Skinninteriør, AC, El. vindu foran, el. speil, (ikke takluke), airbag begge sider foran, fjernstyrt sentrallås osv.

 

Prisantydning inkl. anlegget: 160000kr, men kom med bud (ikke skambud).

 

Noe av det som har blitt gjort med bilen i mitt eie:

 

• Registerreimservice tatt på Møller Molde ved 172200km

• Olje + filter, luftfilter, pollenfilter og plugger har jeg byttet ca hver 5000km

• Nye org coiler ( ca på 175000km)

• Nye bremseklosser foran og bak + skiver bak. Overhalte alle caliperne, og byttet alle bremseslangene rundt om + en del rør bak. Byttet også mansjetter og smurte opp alle glidepinnene. (175000km)

• På ca 180000km ble det byttet olje på girkasse og diff, samt en del foringer i bakstilling (8stk), dette ble gjort hos Møller.

• Silikonslanger fra Roose Motorsport

• Montert forge resirkventil, nylig overhalt og smurt opp.

• Heavy duty WGFV N75, kjøpt på S2forum

• Nye org Hella frontlykter+ nye blinklys foran.

• Katalysatorer fra RS2

• Byttet puta (skummet/polstringa) i førersetet

• Ny org. girkule

• Ved ca 185000km og frem til nå har jeg byttet mye deler:

Topplagre, bærekuler og bærebruer foran, nye styrestag med endeledd, lenkearmene foran og bak. Alle delene var fra LEMFÖRDER, unntatt topplagrene som er fra Meyle. Byttet også alle 4 hjullagre og de ytre drivknutene fremme begge sider. 4-hjulskontroll ble tatt hos Møller Molde nå nylig. Da ble det også lest ut feilkoder, ingen feil funnet.

• Nylig byttet olje og filter,bensinfilter, luftfilter, tennplugger og kjøleveske. Omtrent alle åndingsslangene, og alt av vakumslanger. Bytte av pollenfilter + klimarens blir utført før salg.

• Byttet mansjetten til tannstanga.

• Skiftet lamda, begge bankesensorene, 2-polet termobryter på vannrail + den bak på toppen, den minste oljetrykkbryteren, og oljetempføleren.

• Luftet bremsene for ca en uke siden.

 

 

Mangler/feil:

 

• Knirkelyd ved ratting, usikker på hva det kan være, men trolig er det tannstanga evt. et gåent lager i rattstammen. Ikke noe kritisk ifølge Møller Molde. Merker det kun i lav hastighet, ved f.eks parkering. Har ikke gjort noe med dette da jeg har gått og ventet på et prosjekt som en på S2forum.com driver å forsker på: http://www.s2forum.com/forum/showthread.php?t=55825

• Har tidligere slitt med det vanlige problemet at den av og til lader maks 0,5 bar og drar dårlig i 1. 2. og 3. gir. Men etter å ha byttet alt av vakumslanger og trykkslanger, ny N75, ny 0,8 bars wastegatefjær, tennplugger, coiler, begge bankesensorene, lamda, div tempsensorer osv, har ting fungert bra.

• Det har begynt å komme litt rust på besinrørene under bilen, bak ved bensinfilteret. Holder nok lenge enda, men kan være greit å bytte. Jeg har ikke hatt tid til dette enda.

• Sprekk i høyre kanalskjørt helt foran.

• Liten sprekk i frontfanger under på høyre side, ikke synlig før du legger deg på bakken.

• Liten bulk på størrelse med en 50 øring på venstre bakdør

• Sliten lakk på alle dørene + bakluke. Jeg har vurdert å hellakkere den, men fant ut at jeg ikke hadde penger til det. Bilen ser veldig bra ut i lakken på avstand, men er ikke særlig pen i sola på nært hold.

• Flekk i lakken midt på taket, trolig oksidering. Har ikke klart å få den vekk med rubbing.

• Litt steinsprut på frontfanger og panser.

• Skrapemerke nederst på bakfanger på vestre side, ”fikset” med lakkstift.

• Låsesylinder bakluke er defekt.

• Liten ulyd klimakompressor, trolig pga. at det er tomt for kjølegass. Fikk ikke fylt på gass da jeg hadde bilen inne på verksted på Møller nå nylig, da de ikke hadde rett type gass.

• Speedometeret henger seg opp av og til, Hjelper sikkert å rense kontaktene, da det mest sannsynlig kommer av dårlig kontakt. Kommer så fort man banker på glasset.

• Cd-spilleren trekker strøm da jeg ikke har koblet strømmen via tenningen, resten av anlegget er styrt via to relé. Så det er kun spilleren som trekker strøm. Bruker å slå av automatsikringen som sikrer bla Cd-spilleren og da er dette ikke noe problem.

• Mangler høyttalergrillene til begge bakdørene.

• Hadde et skikkelig uhell med bilen den første vinteren jeg hadde den. Dårlig kombinasjon av vel mye turtall på underkjølt vei.... Det hadde akkurat regnet og var 5-6 grader i lufta, så jeg var ikke helt forberedt da grepet pluteselig forsvant. Dette endte med at jeg dro av veien med bakenden først på en langstrekke etter noen hundre meter med ratting. Turen endte til slutt ute på et jorde:o Var heldig og slapp unna med å bytte frontfanger, bakfanger, motorplate og innerskjermer, fikk en bulk i panser rett over grillen. Skaden ble fikset hos Skjelvik bilverksted i Eide kommune. (Forsikringssak hos gjensidige).

 

Litt info om anlegget:

Det er montert et stort velspillende anlegg i bilen, som fint kan gjøre det bra i SQ- konkurranser. Jeg har ikke bygget etter Emma-reglene, selv om jeg tror det meste skal være i henhold. Ikke noe rånefaktor over dette, kun en god mengde detaljert lyd, med mye dynamikk. Jeg har ikke helt tellingen på antall timer som har gått med til byggingen, men tror jeg snakker en 300timer ++.

Det er montert både aux og usb-adapter.

Anlegget består Pioneer ODR spiller med ekstern lydprosessor (gamletypen) , kremhøyttalere i toppklasse fra Morel, og subber fra Hertz. Dette blir drevet av 3 forsterkere. Til sammen har jeg vel grovt regnet brukt nærmere 60000kr på anlegget, dette er da inkl. agm batteri, kabler og koblingsmatriell. En del av utstyret har jeg kjøpt brukt, så ny ”villedende” pris på alt ville vel kommet på godt over 80000kr…..

Anlegget har 4-veis aktiv deling med tidskomp. 3-veis frontsett med ”værstingdiskanter” i a-stolpene, 4” mellomtoner i org. hull i dashbordet, og 6.5” midbasser i dørene. Subbene er to 10” i lukket kasse bak bakseteryggen. Det er kun et batteri i bilen for å spare vekt, dette er et Enersys Odessey PC1500RT. Anlegget er bygget og justert for å spille pent, så et batteri har klart å levere mer enn nok strøm.

Det er bygget inn plass til 2stk 6,5 midbasser i hver av fordørene (ser originalt ut). For øyeblikket står det kun 1 midbass i hver dør. Fremdørene samt hele bagasjerommet utenom bakluka er dempet med STPlus vibroplast, og Stplus Bimast Bomb og Splen 4mm og 8mm. Dørtrekk foran og en del inv. deksler er dempet med 5 og 10mm bitoplast.

 

Anlegget er kun ”grovjustert” etter mine ører, men låter likevel utrolig bra. En lydguru klarer sikkert å få det mye bedre hvis han får noen timer på seg.

Mer info med komplett utstyrsliste, og bilder fra byggingen kan vises til seriøst interesserte.

 

 

 

Har noe deler som kan følge med, men har ikke helt oversikten enda, da disse ligger på nordmøre.

 

 

Hjul som følger med bilen:

Sommerfelger: Interaction Mesh 2 8,5x18. Felgene er helt greie, har noen sår spesielt rundt boltehull. Dekka er 225/40 Vredestein Sessanta begynner å bli bra slitt på kantene.

Vinterhjula er org. 16” avus, med piggfrie dekk fra Dunlop. Disse er stygge og kantkjørte.

P8141690.jpg

P8141682.jpg

P8141684.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bump! Noen flere bilder:

P9091661.jpg

 

 

Den ene Hertz forsterkeren på bildet (HP4'en til høyre), er demontert og sendt på rep. Denne er erstattet med en bedre forsterker fra Mosconi Gladen.

Skal få tatt noen nye bilder av interiøret++ i morgen.

P8141678.jpg

P8141685.jpg

P8141688.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

PB111725.jpg

 

Jeg har liggende de originale a-stolpedekslene, så ikke noe problem å få vekk "utvekstene" som er der nå;) Men vil anbefale å ta vurderingen etter du har hørt hvordan de låter. Dette er noe av det beste man får av diskanter, og de har en utrolig detaljert og varm lyd, altså det motsatte av skrikete og kvasse. Ikke noe problem å spille høyt over lengre tid uten å bli sliten i ørene.

PB111700.jpg

PB111702.jpg

PB111721.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bump! Ny prisantydning: 170000kr med anlegget.

 

Bilen kan også selges uten anlegget for 150000kr. Men 20000kr for et slikt anlegg er ingenting, selv med de bruktprisene som er i dag. Kan vel nevne at bare kabler og koblingsmateriell har kosta meg over 10000kr, og da har jeg i tillegg fått veldig gode rabatter.

Må si det hadde vært veldig synd å måtte demontere lydsystemet siden jeg har brukt så mye tid og krefter på å få det til å spille bra. Så hadde vært kult om den som kjøper bilen også satte pris på god lyd.

 

Anlegget kan ikke sammenlignes engang med et originalmontert oppsett fra Bose etc. Frontsettet som står i bilen ble kåret av EISA til beste komponentsett i 2006/2007! http://old.morelhifi.com/media/press_mob_16.html.

Så dette er kremhøyttalere på nivå med det aller beste fra Focal og Audison. Og det låter mye bedre enn f. eks Hertz sitt Mille system, spesielt når det kommer til diskanten.

Anbefaler at kjøperen kommer og får en lyddemo før jeg evt. demonterer anlegget. Det er alltid en fryd å sette seg i bilen og kjøre seg en tur. Og er man lei av gnålet fra baksetet er det null problem å stenge det ute ved å skru opp volumet ;-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bump! Ny prisantydning: 160000kr med anlegget, eller 140000kr ribbet for stereo.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsatt til salgs denne, og det er bare å komme med bud. Bilen har blitt polert denne uken.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.