#1 Skrevet Oktober 25, 2012 Heisann. Er det noen som vet om det er mulig å ettermontere eller om det lar seg gjøre å kunne få F1 giring (paddleshift) til en 1999 modell? Er en tiptronic kasse som står i denne bilen. Håper på svar 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 25, 2012 Det bør gå fint, men disse hadde ikke paddles originalt, men to stykk tommelknapper på rattet, med både + og - på begge knappene. Ser ut som volumknapper, egentlig. Jeg hadde sånne på min '99 A6, og brukte de utrolig sjeldent... Ikke engang når jeg kjørte på Rudskogen, syns jeg at de var nyttige, men hver sin smak egentlig 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 25, 2012 Det bør gå fint, men disse hadde ikke paddles originalt, men to stykk tommelknapper på rattet, med både + og - på begge knappene. Ser ut som volumknapper, egentlig. Jeg hadde sånne på min '99 A6, og brukte de utrolig sjeldent... Ikke engang når jeg kjørte på Rudskogen, syns jeg at de var nyttige, men hver sin smak egentlig Hvor fikk du tak i dette rattet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 25, 2012 Jeg har F1 giring på min A6 99 mod 2,5tdi, tror det er orginalt. Supert å ha hvis man drar veldig tung henger eller kjører på mye svingete veiv med bakker og berg. Leste om at man kunne omprogrammere slik at den kunne tvangsgire oppover også selv om turtall/belastning/motortemp ikke ville gire før litt høyere turtall, men fikk det ikke til å fungere og antar man må ha rundt 2001-03 mod eller nyere. Det ville vært veldig fint på kald motor. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 25, 2012 Jeg har F1 giring på min A6 99 mod 2,5tdi, tror det er orginalt.Supert å ha hvis man drar veldig tung henger eller kjører på mye svingete veiv med bakker og berg. Leste om at man kunne omprogrammere slik at den kunne tvangsgire oppover også selv om turtall/belastning/motortemp ikke ville gire før litt høyere turtall, men fikk det ikke til å fungere og antar man må ha rundt 2001-03 mod eller nyere. Det ville vært veldig fint på kald motor. Er det en plass det hadde vært mulig å fått tak i dette systemet? Passer nyere modell-ratt over? Hva må jeg se etter og hvor er det mest gunstig å anskaffe? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Oktober 25, 2012 Tviler på at du får det uorginalt, så mest gunstig blir da brukt en eller annen plass. Kjenner ikke til om alle bilene har liggende kabler klare fra rattstammen og ned til hjerne eller om du trenger noe der også. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Oktober 25, 2012 Kjenner ikke til om alle bilene har liggende kabler klare fra rattstammen og ned til hjerne eller om du trenger noe der også. Noen andre som vet dette? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Oktober 25, 2012 http://www.audiworld.com/tech/int38.shtml Noe slikt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Oktober 25, 2012 http://www.audiworld.com/tech/int38.shtml Noe slikt? Jepp, noe slikt er bra!! Er det ebay som kan være plassen å finne dette eller er det noen her i Norges land som har slikt liggende? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Oktober 25, 2012 har dette på a4 en min, og den kan jeg gire opp med uansett så lenge turtall ikke legger seg under tomgang, og om jeg trykker opp og har for lavt turtall husker den det og girer opp så fort jeg har høyt nok turtall bruker det ganske ofte når jeg kjører aktivt på svingete vei 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Oktober 25, 2012 Ettermonterte dette på min allroad. Du legger opp 3 ledninger fra trip kassa til slepering. Ny slepering og ratt trenger du. Er ikke så vanskelig. Fant en munual på nettet,men husket ikke hvor. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Oktober 25, 2012 Hvor fikk du tak i dette rattet? Det var fabrikkmontert 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...