Audi A4 fabrikksbil - vinner av STCC 2006

Anbefalte innlegg

Det er 2stk 2006 modell Audi A4 S2000 biler fra Audi Sport tilgjengelige, vi skal ha den ene og spørsmålet er om noen har lyst på den andre?

 

Ted Björk vant STCC med bilen i 2006, de er bygget på nye deler hos Audi Sport Ingolstadt og det meste er Supertouring deler. Den er designet av samme person som tegnet Supertouring bilene på 90-tallet, samt LeMans bilene i nyere tid. Karosseriet er satt sammen av løse tynnplate deler hos Audi Sport. Som eksempel har kanalene bare inv. og utv. plate for å spare vekt.

 

Raceklar veier den 1020kg.

 

Motoren er nyoverhalt og bygget av Lehmann; 2.0 NA 8500rpm 290hk.

 

Sekensiell FWD Kluge girkasse (kan leveres som quattro ved ønske).

 

Öhlins dempere og justerbare understell.

 

Med rett sjåfør går den under minuttet på Våler og gml Rudskogen.

 

For dobbel pris, går det ikke å bygge en halvparten så potent bil selv.

 

Selges Nok 400.000,-

 

PM eller mobil 95903560

 

ImageUploadedByTapatalk1351182147.571379.jpg

ImageUploadedByTapatalk1351182170.779931.jpg

ImageUploadedByTapatalk1351182205.364944.jpg

ImageUploadedByTapatalk1351182252.528860.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva klarer en sånn bil på nye Rudskogen? Er dette samme bil som Jonus hadde med på treffet i september? Lå på ~1.35 runder på videoen så det ut som i så fall. 4wd og litt mer effekt burde vel presse tiden ned mot 1.30 :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den klarer samme tid som min, dvs ca 1,32 med nye dekk, vi har klart 1,34,7 med 5år gamle vln dekk som ble brukt i 24 timers. Vi har kjørt ned bilen med 5 sekunder fra gammelt oppsett til nytt våres oppsett :) Bilen har gått 59 runder på våler med nurnburg ring utveksling . Understella på bila er helt like da dette er et enhets understell. Jeg har koni motorsport med aktiv logging på alle dempere, den over har vel øhlins uten logging samt et eldre sprut. Alle dører, bakluke på min er i helkarbon, men den over er nok i tynnplatestål. Runar for evt korrigere :) Så noen forskjeller er det :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva klarer en sånn bil på nye Rudskogen? Er dette samme bil som Jonus hadde med på treffet i september? Lå på ~1.35 runder på videoen så det ut som i så fall. 4wd og litt mer effekt burde vel presse tiden ned mot 1.30 :)

 

Dette er fabrikksbiler og klasser dermed rett inn i GT3. Disse er bygget med lettvekts bur og karosseri. Uten carbon dører og bakluke er de ca 100kg lettere enn den bilen du så på Rudskogen i september.

Det er ikke bilen det står på for å komme under 1:30 på nye Rudskogen.

Om de går raskere med quattro og mer effekt får tiden vise, vi kommer til å konvertere den ene hvis ingen griper sjansen i løpet av kort tid.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

60kg lettere, ikke 100 :) Dere må få vektet inn bilen og se om vekten stemmer runar, ikke noe bade vekt nå.

 

Men tar nok ikke lang tid før denne blir solgt runar, dere har jo priset den unaturlig billig :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

60kg lettere, ikke 100 :) Dere må få vektet inn bilen og se om vekten stemmer runar, ikke noe bade vekt nå.

 

Men tar nok ikke lang tid før denne blir solgt runar, dere har jo priset den unaturlig billig :)

 

Ja det er så billig at det er helt latterlig.

Det er med carbon dører til denne også, da snakker vi 100kg lettere Jon.

Eller på en annen side; like lett som din med quattro og 500hk:):)ImageUploadedByTapatalk1352210997.073057.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe, kjøre fra noen dyre s2er først så blir nok denne solgt fort :) Det som er flott av vis noen kjøper denne sitter vi jo inne på masse deler og kan skru girkassene så de blir relativt billige i drift for ny eier. Og deler er det nok av :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du sier noe der.

Eller kanskje bedre å beholde den selv for å slippe å bli frakjørt:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det bedre å ha 600hk i garasjen enn 300hk på banen?

Ingen som har sett seg lei på å skru mellom hver runde...?

 

ImageUploadedByTapatalk1352928414.493339.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er vinnerbilen fra STCC i 2006 dessverre solgt, og for dere som lurte gikk den under 57sek/runde på Våler..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

56,7 med michelin medium dekk, og straffevekt på 60kg i forhold til konkurentene :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjest
Denne tråden er stengt for flere svar.


VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.