#1 Skrevet Oktober 25, 2012 (endret) Kjørte rolig på motorveien og plutselig kom det et høyt dunk fra motor-gir. Svingte til veiskulderen mens jeg satt den i fri. Akkurat da gikk motoren. Men da jeg poppet den i drive så dauet den. Nekter å starte.. Skjer ingenting når jeg vrir tenningen. Tenkte at det var dårlig kontakt på polskoene så fjernet baksetet. Oppdaget at batteriet var drittvarmt. Har sikkert vært kortslutning pga fjærene i setet. Forbannade elendig patent.. Har filt vekk korrosjon på polskoene og byttet batteri, men fortsatt skjer det ingenting når jeg vrir om tenningen. Alt av sikringer er sjekket og de er hele. (Tilogmed de to til venstre ved føttene foran.) Hvorfor i all verden er plutselig girvelgerdisplayet plutselig blitt belyst slik som dette? Og ja, har tatt kodescanning. 01119 - gear recognition signal - Short to ground - intermittent Ble litt mye pø her nå, men slik er situasjonen nå og håper noen kloke hoder har en aning på hva som kan være gale her Takker! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 25, 2012 Tipper på at gir kassa de ikke vet den står i nøytral ergo gear recognition. Og hvis den ikke vet den står i nøytral vil den heller ikke fyre. Da får du de symptomene du beskriver med at ingenting skjer når du vrir om tenning. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 25, 2012 Det er nok en grunn til at det smalt og at du får opp slik belysning/feilkode. Hvis du får start på den så er det mulig du plutselig mangler et eller flere gir, pga mekanisk skade i ventilhus/drev/clutcher. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 26, 2012 Takker for svar. Jeg jekket den opp og la meg ned i slaps/snø/vann drittet for å kikke under. Og Der var jammen den svære kontakten til multisensoren poppet ut! Låseklipsen var forsvunnet og kontakten bare hang der. Startet rett opp! Men selve geardisplayet er luminerende rødt slik bildet viser. Tipper det ordner seg ved å slette feilkoder! Dette blir en gøy helg alikavel! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 28, 2012 Og hvordan er helgen nå? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Oktober 28, 2012 Fantastisk hehe. Festet kontakten til multisensoren skikkelig, Byttet polsko og beskyttet batteriet bedre, samt ved hjelp av et tastetrykk slettet feilkoden i kassen. Nå er alt 100% perfekt, om ikke bedre en før! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...