#1 Skrevet Oktober 26, 2012 Får straks ny Tiguan med orginal fjernbetjent parkeringsvarmer (diesel). Er det noen som vet om det lar seg gjøre å bygge ut systemet med thermo call? http://www.standheizungs-shop.de/Bedienelemente/Webasto/Webasto-Thermo-Call-TC3::15214.html Har googlet litt men ikke funnet ut noe konkret. Kufatec har en kabel, men er langt fra sikker om dette vil fungere... Edit: Var ikke kufatec men en annen som hadde kabelen. Nå finner jeg selvfølgelig ikke tilbake til denne... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 27, 2012 Lurer på det samme selv... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 27, 2012 Fant kabelen: http://www.ersatzteilbox.com/product_info.php/info/p66734_Webasto-Adapterkabelbaum-VW-TC-1-1.html Slik jeg skjønner det er dette en Y-kabel som tillater å ettermontere standard telestart T91 samt installere thermo call TC3 i parallel. Denne er til Touran, men burde være lik på alle VW? Etter å ha lest litt mer på andre forum ser det ut til at dette også fungerer med VW telestart (som trolig ikke er helt lik standard T91), men at man ikke kan styre tidspunkt for start (klokke) samt sommer/vinterinnstilling. Dette må vistnok forstatt stilles inn via MFA. OBS! Er ikke sikker på dette stemmer men er vel plausibelt da dette heller ikke kan gjøres via standard fjernkontroll? Hva er foresten "sommer/vinterinstilling"? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 27, 2012 Sommerinnstilling: vifta starter, for å slippe ut varmen i bilen. Selve varmeren starter ikke. Vinterinnstilling: Webasto starter som normal, inkl bilens egen vifte. Etter 10 år med Webasto har jeg ennå tilgode å bruke sommerinnstillingen....... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 27, 2012 jeg hørte om detta hos Palmberg i Drammen som driver med webasto, og det er fult mulig, dem skal ha 5200,- for å gjøre det inkludert alt som trengs. Jeg har lite lyst til å pirke borti slikt selv grunnet garanti på ny bil... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 4, 2013 Får jo delene til 2500 ca på ebay? Noen som har endelig svar på dette? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 4, 2013 jeg bestiller i dag fra danhag, dette http://www.car-chief.com/GSM-Steuerung/GSM-Fernsteuerung-W-Bus.html http://www.car-chief.com/GSM-Steuerung/Kabelbaeume/Y-Kabel-fuer-T90-T91-T100.html. sånn nå er det bare å ringe. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Januar 4, 2013 Men kan dette samkjøres med orginal styring av webasto - eller må det kobles ut? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Januar 4, 2013 forsto det sånn at alt fungerer som normalt,jeg har fjernkontroll og timer originalt. Timeren bruker jeg aldri,sålenge fjernkontrollen og gsm virker er det bra. Les på linken min til y kabelen, der står det. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Januar 7, 2013 Søkte litt på forumet - og ser ut til at den der ikke virker med webasto app en til Iphone. Da ble den uaktuell for min del. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Januar 9, 2013 Fikk dette til svar fra min lokale Webato forhandler: " Hei Sigurd Hvis bilen er levert med orginal fjærnkontroll er ikke dette mulig. Dette er kun mulig på de bilene som er oppgradert fra kjørevarmer til parkeringsvarmer etter at bilen er trillet ut fra samlebånd. I de tilfeller det er mulig koster dette hos oss 7040,- inkl. mva ferdig montert.":( 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Januar 9, 2013 iphone appen er under utvikling, kommer iløpet an mars/april. Søkte litt på forumet - og ser ut til at den der ikke virker med webasto app en til Iphone. Da ble den uaktuell for min del. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet April 15, 2015 gammel tråd som jeg roter litt i har kjøpt og henter fredag hjem en audi s6 som har webasto og thermo call tc3 montert. trenges det ett eget personlig gsm simkort/abonnement eller er dette ferdig i tc3 modulen. noen som vet..?? forrige eier hadde aldri brøvd den, kun brukt bryteren i dasjbord for å slå av/på.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...