#1 Skrevet Oktober 28, 2012 hei, bar en leke bil som ABS ikke fungerer på, og lurer på å fjerne det helt. Men hva ved eventuelle EU kontroller, har verkstedene tilgang til regiser som VET om bilen har ABS orginalt eller ikke ? Jeg regner med det egentlig ikke er tillat å fjerne ABS på en bil som har det orginalmontert ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 28, 2012 Tror egentlig du bare kan gleme å få godkjent dersom abs ikke virker, med mindre du har noen gode kamerater innenfor systemet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 28, 2012 Kommer helt ann på bilen det. Jeg har originalmontert ABS på 2er golfen min som jeg har tatt vekk. Sa ingen ting til meg om det. Men så er det kanskje ikke så vanlig med abs på disse bilene... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 28, 2012 Lekebil + Eukontroll ... Her skurrer det etter min mening 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 28, 2012 Hvis bilen er typegodkjent med ABS, skal det nok mye til for at du får den godkjent om ABS ikke virker eller fjernes. At Golfen nevnt over har blitt eu ok er sansynligvis flaks/uvitenhet fra kontrollør. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Oktober 28, 2012 Fjerner du abs ringer, absfølere, abslampe osv, slik at det ikke er noe "spor" etter abs, så tipper jeg det går helt fint. Spørs jo såklart hvor ny bilen er. Jeg jobber som bilmekaniker, om er jeg i tvil om det skal være abs på en bil, så ser jeg om det er abslampe, føler, ring eller noe som tilsier at det skal være det, ser jeg ikke noe av det, så tar jeg meg ikke tid til å undersøke noe nøyere.. Det tviler jeg på at noen andre mekanikere gjør heller, om de ikke har fryktelig god tid, eller er veldig pirkete. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Oktober 28, 2012 ja, det jeg spør etter er egentlig, er det ett register der EU kontroløren automatisk får opp om bilen har ABS eller ikke, den aktuelle bilen er 1989 modell så ikke veldig vanlig med ABS på biler fra den tida, (bremser er såklart i tipp topp stand selv om ABS ikke er i drift) hadde bare vært greit å fått bort ABS pumpa og alt "mikkmakket" rundt det 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Oktober 28, 2012 Det er ikke noe register som forteller at det er abs eller ikke, på skjema kontrolløren får er det blankt i den lille ruta hvor det står "Bremsesystem", der fyller kontrolløren ut om det er abs eller ikke, veldig simpelt opplegg.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Oktober 28, 2012 om du fjerner abs må du egentlig på ombyggingskontroll på vegvesenet jeg blei stoppa i "tollen" dvs biltilsynet krevde dokumentasjon på at bremsekravet var overholdt etter at abs var fjerna i sin helhet dette da golfen jeg har er typegodkjent med abs fikk dokumentasjon på dette av møller, at bremsekravet fortsatt var overholdt og da var det ikke noe problem at de ser dette på en eu-kontroll er utenkelig, men jeg gikk den harde vegen og godkjente ombygging av bil hos vegvesnet 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Oktober 28, 2012 Er vell en enkel regel de går etter. Det som er montert på bilen skal fungere. Så om det ikke er noe abs på bilen så setter de vell ikke feil på det er vell mange som fjerner abs pæra når det er feil på systemet 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Oktober 28, 2012 En kamerat av meg hadde en Audi 100 91 mod 2, 8. Der røk abs aggregate og lampen lyste. Han fikk mangel på eu. Han giddet ikke få det fikset da det ble dyrt for en fattig student. Han nappet ut instrument panelet og lodder ledning fra ladelyset og over til abs lampen,. Som gjor at det slukket Når han startet bilen. Bilen ble eu ok og det er nå 8 år siden og ikke vært noe problem siden. Løsningen er no så som så. Lurer bare seg selv men syntes det var en liten Morro sak 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Oktober 29, 2012 Takker for svar folkens saken løst for min del. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...