Hjelp, felgen sitter fast! Alle 4.

Anbefalte innlegg

Kjøpte noen opel omega stålfelger med dekk, samme boltsirkel og alt som einzer golfen min. Navhullet var litt for lite, men ikke snakk om så mye, så kryss tightet til de var helt flush med bremseskive/trommel. Problemet er nå å få de av, da de sitter som støpt. Har prøvd med slegge på innsiden av felgen på en trekloss, men rikker seg ikke. Prøvd å varme opp felgen for at den skal utvide seg men hjelper ikke i det hele tatt!!! Pokker at jeg ikke gadd slipe ned litt navhullet før montering!

Noen som har noe tips, eventuellt verktøy som en ters eller no som kan brukes til å få felgene av?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spørs litt på hvor åpne felgene er, men hva med spett og bende mellom felg og calipper?

Eller mindre fare for ødeleggelse ved å løsne alle boltene på et hjul noen mm og råkjøre litt i sving?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde samme problem med audien i dag. Enkelt og greit fix. Løsne alle boltene slik at det er noen mm klaring til felgen. Sett seg i bilen og kjør noen runder. Merker fort når felgene løsner ;) ene bakfelgen min satt bom fast. Måtte ligge i 40-50 kmt og kjøre sikksakk for det dekkene var god for. Såg sikkert rimelig teit ut der jeg holdt på ;) men jeg tviler jeg hadde fått løs den på noen annen måte

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okey, så blir den retningen jeg må ja. Håper bare jeg får montert nye motoren uten å måtte av med felgene da :P Vansklig å kjøre uten motor desverre :P Er stålfelger, så ikke mye klaring gitt :P

Takk uansett.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.