Anbefalte innlegg

Vet ikke helt hvordan jeg skal forklare problemet, men det er en rar lyd som oppstår når jeg tar av og spøler litt når det er glatt ute.

Lyden oppstår bare ved lave hastigheter. Mulig 20km/t eller mindre og spesielt i 1. gir.

Vet heller ikke hvordan jeg skal forklare lyden, men det høres ut som om det er noe som tar bort i eikene på et sykkelhjul. Kan sikkert ordne med video og lyd. Men det høres ut som om det kommer fra førersiden i motor-rommet.

Kan det være noe abs-greier?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror det er best du får opp et film-klipp av dette, da vil bli å gjette i blinde.. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

drivknute? har slik lyd jeg også

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har en slik 'trrrrring'-lyd når jeg trøkker til max, har ennå ikke funnet ut av hva det er, men tipper det er noe med mellomakselen siden det er litt av samme lyd som 'quattroklonken'.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er litt vanskelig å høre det, ,en det er en "trrrrrrrr" lyd som Bjørn Eirik sier. Hører det rett etter hjulene stopper å spøle.

Hører også samme lyd når abs'en slår inn, bare ikke så voldsomt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

EDS på disse, elektronisk diff sperre. Den fungerer i lave hastigheter ved at den bruker abs bremsene til å bremse de hjulene som spinner.

Blir fort litt leven og raklelyder når den slår inn :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, det er nok EDL'en som jobber hos deg! Jeg har en mer mekanisk lyd, og kun ved hard belastning. Plager meg ikke så veldig mye, igrunn.. :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette høres ut som EDL'en ja, en liten "brrrr" i noen sekunder etter hjula slipper :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var endelig godt å høre! Da vet jeg at det ikke er noe galt:p Takk for gode svar dere;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.