#1 Skrevet Oktober 29, 2012 (endret) Skal bytte bakfjær, har demontert fjærbenet og strammet fjæra med fjærklemmer, så fjæra er "løs". Får ikke løs skålen eller hylsa over. Er den presset på, eller skrudd eller hva? Har også prøvd varme. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 29, 2012 Vurderer å kappe bort fjæra og plassere demperen loddrett med legge skåla på en skruestikke, og så slå demperbolten ned. Ikke noe sjakktrekk hvis hylsa er skrudd på demperstaget, da..... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 29, 2012 Hylsen er nok fastrustet..... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 29, 2012 Er ikke den hylsa bare ei avstandshylse? Satt det en mutter rett over den hylsa? Tror ikke den hylsa er gjenget ned på demperen, men jeg kan ta feil. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 29, 2012 Spørs det, ja. Da prøver vi med å kappe fjæra og slå ut demperstaget med mothold på skåla. Hylsa som sitter fast er nr 35 på figuren. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Oktober 29, 2012 ta av fjørklammane og få press på skåla. legg bunnen av demparen inn mot ein vegg og slå på hylsa. og ha på godt med rustløser. eller fest den den i skrustikka med hylsa og slå løs på toppen av demparen, få gjerne ein til å holde demparen slik den ikkje faller i gulvet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Oktober 29, 2012 Da har jeg prøvd alle tips, og har også kappet den gamle fjæra for å får nok plass til å kunne kunne legge skåla i skruestikka som mothold, og slått på demperstaget og varmet på hylsa, uten hell. Setter nå alt i Cola natten over, gjør et siste forsøk i morgen tidlig. Går ikke det får jeg ta turen til et bilverksted og se om de har noen triks. Sikkert gjort på 5 min...? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Oktober 31, 2012 Da fikk jeg et verksted til å varme hylsen (nr 35 på figuren) så den slapp. Fjær byttet og bilen er igjen kjørbar. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...