#1 Skrevet Oktober 29, 2012 Har søkt og søkt her, men blir ikke veldig mye klokere Ble obs på en slags skrapende metallisk ulyd fra bilen en stund etter jeg la om til vinterdekk. Det var først bare litt men nå er det så og si konstant ved hastigheter over 30. Har tatt av og på hjulene og sjekket bremseskjold samt om det var noe slark, men kunne ikke kjenne noe - og bilen føles tight og fin. Litt klapring foran når jeg kjører over brostein, men det er en egen issue tror jeg Skrape-aktig lyd er ser ut til å forsvinne i krappe høyresvinger, men påvirkes ikke av turtall/gasspådrag/inn m clutchen eller bremsing. Det kan være den forandrer litt karakter avhengig av hastighet, men høyere hastighet gir vel egentlig bare MER skraping, ikke mer høyfrekvent lyd. Føles som den kommer fra undersiden av bilen, og høres spesielt godt i tunneler etc. Det er jo litt pinlig å komme skramlende inn foran Kiwi, så jeg hadde håpet å finne ut av hva dette er Hjullagre lager jo vanligvis mer romle-lyd og verre i svinger? Støtdempere? (De lager et lite "sukk" over fartsdempere, men virker ok når jeg gynger på bilen) Eksosanlegget virker også som det sitter greit. Har lagt merke til at den tikkelyden som kommer ved nedkjøling etter kjøring har blitt mer markant på den ene siden, men det er rart så mye man hører når man lytter ekstra godt etter Jeg er i grunnen veldig fornøyd med bilen, og hadde tenkt å få den eu-godkjent nå for to nye år før jeg bytter til stasjonsvogn, men begynner jo å dra på årene og balle på seg med ting nå... Tips mottas 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 7, 2012 Er vel litt døll å svare på sin egen tråd, men om noen andre skulle ha samme issue så mente altså verkstedet at det mest sannsynlig var en eller annen issue med eksosen. Rart at lyden er den samme om man renner i 80 og slår av tenningen, dog? Får det ikke til å stemme. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...