Hjelp med Syncro / 4-Motion konvertering- Passat 35i B4 VR6 Syncro

Anbefalte innlegg

Hei,

 

jeg har lest mye i tyske forumer, men det er nok ganske hemlig hvordan man konverterer fra Syncro til 4-Motion. Man blir bare sendt til forskjellige nettsteder hvor man få kjøpt alt... Da kommer jeg rask opp til 30.000kr. Det går billigere, jeg er helt sikker på det :).

 

Jeg har nå alle delene på lager.

 

- DRP Girkasse med holdere etc.

- Fordelingskasse

- Drivaksling VF (passer plug&play)

- Drivaksling HF (må kortes om 3cm)

- Mellomaksling (må kortes inn)

- Haldex

- Begge drivakslinger bak

- Holder som kan sveises på bakakslingen

 

Jeg mangler så langt bare Haldexcontrolleren og trenger noen som korter inn akslingene for en grei penger.

 

- Er det riktig at syncro drivaskslingene bak kan brukes videre, bare at jeg må bytte indre drivknuten på begge sider?

- Hvem korter og balanserer akslinger i Norge?

 

 

Jeg har vurdert hele tiden å montere Turbo før 4-Motion, men nå skal begge deler gjøres samtidig. Jeg har ikke lyst å gjør jobben 2 ganger og kjøpe nytt clutch fordi jeg skal først prøve meg med Syncro likevell. Det sparer penger og tid til slutt.

 

Noe jeg har glemt?

 

Tips?

 

- Søren

 

 

Det er snakk om en Passat 35i B4 VR6 Syncro.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk skal ta kontakt med de :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hør med unikardang i oslo også

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet Andreas Haugland har satt seg grundig inn i dette, men er ikke mye forumet om dagen pga opppussing/flytting.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hør med unikardang i oslo også

 

Takk, det skal jeg gjøre!

 

Vet Andreas Haugland har satt seg grundig inn i dette, men er ikke mye forumet om dagen pga opppussing/flytting.

 

Jeg skal ikke plage han tror jeg.

 

Har fått et tips at vi har noen her som heter Vegard og har utført samme jobben på en Golf 2. Tenkte å hente han inn i tråden.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk, det skal jeg gjøre!

 

 

 

Jeg skal ikke plage han tror jeg.

 

Har fått et tips at vi har noen her som heter Vegard og har utført samme jobben på en Golf 2. Tenkte å hente han inn i tråden.

 

Vegard Holum har også drevet mye med dette ja.

Lenge siden jeg har sett noe aktivitet fra han.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vegard Holum har også drevet mye med dette ja.

Lenge siden jeg har sett noe aktivitet fra han.

Lenge siden jeg har vært aktiv, jobb og husbygging har lagt en demper på utfoldelsen av hobbyen.

 

Den som har kommet lengst er Kenneth Mellingen, hans Golf Rallye VR6 4Motion var i Gatebil i sommer. Han har også tråd her på forumet.

 

Min egen bil har sine spesialdeler fra Wilco Schimmel som driver Dutchbuilt. Vet at flere har ordnet ting selv, men spesielt kitet til å feste Haldexen til Syncro bakstilling er det greit å kjøpe ferdig. Du kan sveise det på selv eller få ferdig montert fra Wilco. Han har tatt fram en Haldex-controller, vet ikke hvor bra den er. Selv valgte jeg hydraulisk controller fra SQS.

 

Kenneth sin tråd:

http://forum.vacn.no/showthread.php?57861-Prosjekt-Rallye-2-9-vr6-turbo-quot-quattro-quot-prosjekt

 

 

Min tråd:

http://forum.vacn.no/showthread.php?98895-Golf-Syncro-16vt&highlight=

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Wow, du reagerte fort på meldingen min :).

 

Takk for svar, jeg skal lese meg litt igjennom deres tråder :).

 

SQS sin controller tenkte jeg også å kjøpe. Man finner nok fort ut av hvordan man vi ha det justert.

 

Holderen til Haldexen har jeg funnet noen i tyskland som skal lage flere, de går billig og ser veldig bra ut!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her dukket det opp en man til fra mørket;)

 

Det er et par småting til. Girkasse festene må spesiallages. Vet flere som har flyttet festepunktet på traversen. Du kan ikke bruke mekanisk speedometer på 02m girkassa. Da må du ha dyr spesialadapter.

I tilegg til clutch, må du ha annet svinghjul. Og du må ha en annen starter. Ikke veldig rart at kronene flyr med slik konvertering.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så hyggelig å høre fra deg!

 

Mitt instrument skal egentlig passe, men skal dobbelsjekke med andre komoisen som kjører VR6 Passat med DRP Kasse.

 

Svinghjul og Starter har jeg også.

 

Motor og girkassefeste kan jeg bruke videre. Fikk tak i spesiallagte holder. Men jeg har lyst på den dogbonen, enda mer stabilitet. Men det kan jeg ta etterhvert :).

 

Som jeg har forstått nylig kan man bruke Syncro mellomaksling videre!?

 

MEN som jeg leste et annet sted igjen kunne man bruke 2 delt mellomaksling. Fremre delen fra R32 (etc.) og bakdelen original.

 

Total forvirring.

 

Hva har du gjort med mellomakslingen og bakre akslingene?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har bare samlet deler til min 4motion konvertering. Har mange forskjellige drivaksler på hylla. Jeg har også tilgang på maskiner så innkorting og tilpassing tar jeg som det kommer. Men mistenker at en inkortet drivaksel ikke vil tåle så mye power som jeg har tenkt å kjøre med. Så vurderer å lage nye, eventuellt kjøpe fra driveshaftshop eller unikardang i oslo (GKN). Men 10000,- lappene flyr når alt skal være skuddsikkert. Jeg har vel passert 50000,- med kasse, bakdiff, clutch og svinghjul.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

CRC-Performance og Turbo Gockel i tyskland har drivaksler framme og bak som er lagt fra null. De tåler utrolig mye, jeg vett ihvertfall ikke noe om at noen klarte å ødelegge disse.

 

Jeg kommer på ca. 30.000kr med kasse, haldex, akslinger, mellomskasling, clutch, svinghjul, giroverføring etc. - men mangler jo fortsatt "litt" :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.