Anbefalte innlegg

Heisann!

Da har tiden kommet for å velge et nytt batteri siden jeg misstenker at det som sitter i bilen begynner å bli noen år, og det ikke er så glad i oppgradert stereo og minus grader :P

Vel kort fortalt så aner jeg ikke hva jeg skal velge, men jeg ønsker et batteri med god kvalitet som i tillegg har god kapasitet, da jeg ønsker å kunne teste litt anlegg, lys/pærer osv uten at det er noen stor fare for å gå tom for strøm.

Samtidig som at bilen står stille mesteparten av vinteren så ønsker jeg et batteri som ikke tar noen spesiell skade av det da det blir lite kjøring iløpet av vinteren.

Eneste jeg har sett på er på varta sine sider så har de en slags veileder, som da anbefaler meg følgende 2 batterier:

Varta silver F18

http://www.varta-automotive.no/index.php?id=515&artikelNr=5852000803162&application=PKW&modellinetype=8353

Varta silver F19

http://www.varta-automotive.no/index.php?id=515&artikelNr=5854000803162&application=PKW&modellinetype=8353

uten at jeg ser helt hva som er forskjellen på disse to batteriene, utenom at det ene er litt høyere en det andre.

samtidig leste jeg en test her utført i Sverige at bare 3 batterier som klarte kravene til testen, her kom exide best ut, ser også ut til at det har samme specs som varta batteriene.

Så jeg lurta da egentlig bare på tips angående hva jeg skal velge av batteri til en maks pris av 1500kr.

Takk.

-Daniel

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde nok heller satt i ett batteri til dieselmotor, da de vanligvis er av større kapasitet. Ihvertfall til starting, men skal også holde mer. Se på batteri til 2,5TDI feks. Så sant det passer i kassa bør det jo ikke være noe stress :)

Gjorde dette på mine Volvoer med suksess :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde nok heller satt i ett batteri til dieselmotor, da de vanligvis er av større kapasitet. Ihvertfall til starting, men skal også holde mer. Se på batteri til 2,5TDI feks. Så sant det passer i kassa bør det jo ikke være noe stress :)

Gjorde dette på mine Volvoer med suksess :)

Kan være noe i det.

ser at silverline batteriet til Varta står at er godt egnet til dieselmotor også?`

så da burde det vel være greit til v6 bensinmotoren min også ? :P

Forøvrig så besto vel ikke varta den testen i 2012 i motsetning til exide som fikk topscore, som har like specs ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva som er best av ditt og datt til det og det blir veldig individuelt, siden alle biler blir behandlet og brukt forskjellig med tanke på strømforbruk, antal oppstarter, lengde på kjøringen, utstyr, klima etc. etc.

Nesten så en må ta en sjans på ett batteri som er sterkere enn det som er standard til din bil og tro at det skal gå bra da :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja okey.

Heller litt med sønnak SA852 da det virker som et ganske greit batteri, samt jeg har lyst til å prøve noe annet en varta.

men finnes det ikke priser over sønnak batterier i det heletatt eller? finner ingenting på nett =/

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.