"Left dipped headlight" - Audi A4 B7 2006 mod - får opp feil / lyset slokker

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har fått en gjentagende feil som kommer og går.. ofte kommer lyset tilbake bare jeg skifter mellom parklys og xenon lysene..

Jeg har sjekket at lyset faktisk slokker også.

(Får også opp melding innimellom at ene skiltlyset bak slukker... men når jeg titter så lyser det. - Den feilen har vært lenger)

Uansett, det er venstre xenonlys, har ikke sjekket om det gjelder fjernlys også ennå.

Men dette er en irriterende feil, og jeg føler at det kanskje kan risikere at pæra vil ryke om dette skjer for ofte.

Bilen skal forøvrig på garantiutløpstest hos NAF imorgen.

Noen som har vært borti noen lignende? Kan det være dårlig kontakt rett og slett?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

er vel pæra som begynner bli dårlig ? Mener huske jeg hadde dette problemet på min gamle b7, byttet pære og alt ok.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

er vel pæra som begynner bli dårlig ? Mener huske jeg hadde dette problemet på min gamle b7, byttet pære og alt ok.

I følge NAF som tok garantiutløpstest så er lyset like godt og hvitt i begge hovedlys.

Han fikk heller ikke til å simulere frem en utkobling så det kan være som noen har skrevet på et annet forum, en transistor.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her finns det forbedret type Ballast/styreenheter. Tipper det er denne hvis pæren er i orden..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis ballasten er kaputt kan du sannsynligvis kjøpe ny herfra: http://www.oemxenonpart.com. Greie priser (1/4del av ny) og rask levering.

Okey, takker for tips! Skal sjekke det ut

Her finns det forbedret type Ballast/styreenheter. Tipper det er denne hvis pæren er i orden..

Ja, må jo bare se nærmere på det. Er vel en enkel sak å bytte dette håper jeg?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt gammel tråd, men eg prøver. Opplever samme problem på min A6 4f '05. Fant du noen gang ut hva problemet var?:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt gammel tråd, men eg prøver. Opplever samme problem på min A6 4f '05. Fant du noen gang ut hva problemet var?:)

Er det likt på begge sider? Jeg byttet om begge sider og feilen flyttet seg, så da byttet jeg pæra og vært bra siden.

Men det KAN være styreenheten/ ballasten - og det er mye mer jobb å bytte / koster mer.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pæren tuller seg når bryteren står på auto . Men pæren skrur seg på viss eg skrur over på nærlys.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, det var slik det startet med meg også. Det blir verre og verre, da er det mest sannsynlig pæra - om det er noen trøst. Men det er jo ingen garanti.

Bytte pære(ne) er det billigste og greieste for å luke ut problemet :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okok;) har bestilt to nye pærer nå:) får håper det ordner seg:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.