ettermontert webasto tidsur,hva er codingen i vag-com for å få vifta til å starte?

Anbefalte innlegg

Det er ettermontert tidsur på min Touran 05. og den starter og går ved aktivering på tidsuret,men vifta inne i bilen starter aldri?

jeg mistenker at det er kodet feil? er det noen som vet hva kodingen skal være på touran med webasto og tidsur/parkeringsvarmer?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da må du sikkert sjekke om klimaanlegget er kodet til Webasto og evt central electronics samt instrument.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her mener jeg du må ta ut klimastyreenheten, klippe ett par ledninger og kople deg inn. Få tak på koplingsskjema til webasto TT V til touran, her trenger du i tillegg ett ipcu rele mener jeg det heter. Lykke til

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

dette er montert av møller verksted . før jeg kjøpte bilen, men mener du at de har montert dette uten å koble til vifta??

jeg får ikke sjekka om jeg har kodet den med parkeringsvarmer for jeg får ikke opp den "bobla" med alternativer på denne kanalen i vag-com-så er det noen som har en link til en side som viser de forskjellige kode alternativene?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk der releene sitter, der skal det sitte et rele som det står ipcu om du har climatronic. Det skal også være klipt en ledning bak på klimaenheten som er kobla opp mot ipcu releet. Kodingen mener jeg at jeg har hjemme et sted.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er for telestart. Verdt et forsøk...

Activating additional heater:

The additional heater must be activated for operation with the Telestart with a VAS Tester.

- Connect VAS Tester (OBD)

- 18 Auxiliary/additional heater

- 07 Code control unit

Add the value 1000 to the existing code number read out, save and exit.

Each digit must be reentered.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ok takker. skal sjekke dette ut. enaste er at jeg vet ikke om dette er kodet +1000 allerede eller om det ikke er gjort,men kan jo bare skrive ned den gamle å prøve å plusse på 1000.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg kikka på kodinga og den stod på 0001012. da inbiller jeg meg at den orginalt står på 0000012. også har de plusset på 1000 . prøvde å plusse på 1000 til,men fikk ikke lagret det. den bare justerte seg tilbake til 0001012 igjen.

jrg orka ikke å demontere noe dash for å se etter det releet....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg kikka på kodinga og den stod på 0001012. da inbiller jeg meg at den orginalt står på 0000012. også har de plusset på 1000 . prøvde å plusse på 1000 til,men fikk ikke lagret det. den bare justerte seg tilbake til 0001012 igjen.

jrg orka ikke å demontere noe dash for å se etter det releet....

Da er nok antageligvis riktig og skal fungere om alt er koblet opp.

Om man kun skal ha varmeren til å fungere er det så enkelt som + og - 12v til uret + en gul ledning til varmeren + å låse opp varmeren med USB dongelen.

Det du må sjekke opp da er om det er en ledning som er klippet bak på klimabetjeningspanelet og skjøtt inn på en ledning som kommer fra et ipcu rele (om du har climatronic og om dette er montert slik at vifte skal starte samtidig).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.