#1 Skrevet November 1, 2012 Hei Har problemer med parkeringsensorene på min 05 Audi A4 B7. Lurer på om det er sensorene eller kontrollenheten som er defekt? Det som skjer er når bilen settes i revers får jeg en konstant pipe lyd i noen sekunder og knappen for pakeringsensor blinker til jeg setter bilen i 1. gir. Verken sensorer bak eller foran piper da når jeg nærmer meg en "hindring". Leste litt på nettet og tok "høre-testen", ingen av sensorene bak tikket. Foran tikker alle untatt venstre foran. Det jeg lurer på da er om sensor venstre foran er defekt og at kontrollenhet bak er defekt? Eller har foran og bak samme kontrollenhet? Noen andre forslag? Løsninger? Mange spørsmål her nå; men inntil en løsning på det, er det en sikring jeg kan ta ut slik at jeg slipper pipingen når bilen settes i revers? Uten det virker inn på noe annet.. Setter pris på svar! Hadde vært kjekt å hatt det iorden. Mvh Ole 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 1, 2012 Sjekke med vag-com blir eneste rette. Annet blir bare gjetting. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 1, 2012 Eg har byttet 3 stk på den B7en eg hadde. Det er garantert sensor som er gåen, du må lese av med VagCom som Geir sier for og finne ut hvilken som er gåen. Når er ryker skjer akkurat det du beskriver. Ny koster ca 1000 lappen sist eg kjøpte hos møller 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 1, 2012 Så det du sier er at om en sensor ryker så vil ikke de andre tikke? Det gjør de jo foran bortsett fra den ene..? Det kan altså være ett håp at jeg slipper å bytte alle bak? Jeg får sjekke det med VagCom ja, må en ha fullversion eller kan en bruke lite version uten lisens for å sjekke? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...