Allroad -01 Nivåregulering grunninnstilling

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har nettopp kjøpt meg min første Audi, en Allroad 2.7 biturbo. Var bruktbil der jeg jobber, så fikk den til en grei pris :)

Men den har noen mangler, bla.a nivåreguleringen. Det lokale VW verkstedet har byttet styreenhet,men har ikke fått til/hatt tid til grunninnstille den. Jeg har snakket med han som har byttet den, å han sier det er bare grunninnstillingen som feiler bilen.

Bestilte meg vag-com tester, fikk den i dag.

Så, hva gjør jeg nå?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk lagt inn alle verdier på nytt. Bilen sto på trinn nr 2, prøvde senke den ned, det fungerte. Men når jeg skulle ha den opp på trinn 2 og 3 igjen, så jobber kompressoren,bilen hever seg bitte litt bak, så kommer feilmelding opp.

Det er feil:

01400 - Suspension Level Control

11-00 - Control Limit Not Reached

Er kompressoren slitt?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan det være høydesensoren foran som er defekt/dårlig kontakt?

Her er samletråden for Allroad luftfjærer.

Jeg var inne på parameter målinger, å så att bilen senket seg. Alle 4 fungerte. Da burde vel sensorene være i orden?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg var inne på parameter målinger, å så att bilen senket seg. Alle 4 fungerte. Da burde vel sensorene være i orden?

Jeg vet ikke hvilke signaler giverne gir, men hvis de skal gi signal når de ankommer til rett sted så kan de jo fungere fint ved senking men ikke ved heving. Får du hevet den til nivå 3?

Jeg kjøpte min bil etter en tids stillstand med lekkasje i den ene frembelgen såalle fire fjærene var på bunn. Kompressor var på nippet til å gi seg så den konket ut etter noen forsøk. Da gikk kompressor en kort tid, den hevet seg ubetydlig bak men ikke noe foran. Gjentok dette en rekke ganger så var det slutt å kompressorgangen. Leste ikke av koder den gang så vet ikke hva som lå der da.

Leser du litt i samletråden så finner du vel noe om defekter i sentral/reguleringsblokk?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja det er mulig. Nei, får ikke til nivå 3, heller ikke nivå 2.

Den ligger heller ikke helt nede, ligger nok der nivå 1 er. Nå vet ikke jeg hvor høy den normalt er da. Men når jeg har hatt den oppe på bukk,å senket den på gulvet igjen, så har den vært veldig lav, å nivå 1 lampa har blinket. Men så har den kommet seg opp igjen, og nivå 1 lampen lyser.

Men nå får jeg ikke grunninnstilt den engang, får bare Invalid.

Prøver å lese meg fram til noe, men er så mye som kan være feil ser det ut som :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du må bare prøve på ny å ta deg GOD tid! Trykker du feil så skjer dette.. men den må stå i stille 2 for å få justert noe. Slet med dette sjøl etter jeg stress senket den mer en orginalt via vag-com.. Den gikk til slutt opp i stille 2 så måtte jeg måle opp alle hjulene å taste inn ny høyde.

Men går ikke den opp så kan det vær lekasje eller gåen kompressor.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men skal jeg måle høyde på hvert hjul,og taste inn det, eller skal jeg taste inn 402 som sto i denne linken?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det jeg tror jeg har lest meg fram til nå, er att kompressoren er utslitt. Det var det jeg tenkte på første gangen når jeg hørte den gikk.

Er det få noe overhaling's sett til de?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjør som beskrevet her: http://www.ross-tech.com/vag-com/cars/levelcontrol.html

Det du måler skriver du inn :)

Jeg får ikke skrevet inn noe nå, går jeg inn på adaptation så kommer det bare opp Error. Kompressoren jobber en stund, men så kobler den ut uten å få løftet bilen en mm. Skal bare prøve å løfte bilen på bukken i morgen, se om jeg får fylt belgene med luft da. Kanskje jeg får den i noenlunde ok høyde. Nå vart den veldig stiv å lav

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Samme som skjedde med min det, sank helt i bunn å sto kun error uansett hva jeg gjor. Lot bilen stå til neste dag å da tok den seg opp i stille 2 og jeg fikk endret uten noe error :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Samme som skjedde med min det, sank helt i bunn å sto kun error uansett hva jeg gjor. Lot bilen stå til neste dag å da tok den seg opp i stille 2 og jeg fikk endret uten noe error :)

Kanskje jeg å har flax :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Idag tok jeg av slangen fra kompressoren og koblet til ekstern luft. Alt fungerte fint da.

SÅ da tok jeg opp kompressoren og honet sylinderen, og utvidet stempelringen. Ting fungerer fint som bare det :)

Da vet jeg hva problemet er, fant overhalings sett på ebay, men det var litt mye slitekant på sylinderen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.