Kan man justere tankmåleren på noe vis?

Anbefalte innlegg

De siste gangene jeg har fylt opp tanken (som vistnok skal ta 70 liter) helt opp i stussen, har måleren i instrumentpanelet ennå ikke gått over på rødt, dvs "reserven". Det jeg opplever er at jeg fyller 65-68 liter på tanken, dvs at det kun er 2-5 liter igjen før den er tom.

Tidligere var det sånn ca 10 liter på tanken når jeg fylte opp, etter at nåla beveget seg på rødt område.

Finnes det noe justering for å "senke" nåla på instrumentet, dvs at den viser mer korrekt i forhold til nivået i tanken?

Ingenting er værre enn å stå der med tom tank på en 2.5 tdi allroad 2003.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet ikke hvordan det er på såpass "ny" bil, men på Corrado'en min kan jeg fysisk "vri" selve nåla litt, sånn at den viser annerledes..

Et annet alternativ er å bøye målearmen nede i tanken litt. Vet som sagt ikke hvordan det er på såpass "ny" bil, men på min kan jeg bare stikke armen ned og bøye den med litt makt - trenger ikke ta ut pumpa.. Bare et par kjappe forslag :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er nok en jobb for en med VCDS :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.