#1 Skrevet November 4, 2012 (endret) Plukket av bakfangeren for å plastsveise noen sprekker i fangeren på RS2'en. Men: sliter veldig med å skru av forsterkningen inni fangeren, trenger å få av disse for å komme til baksiden av sprekkene for å få plastsveiset, etc. Var 4 skruer nederst, men finner ikke flere skruer, og den indre delen av fangeren sitter fortsatt fast. Håper den ikke er limt fast. Noen som har noen triks? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 4, 2012 Det ser ut som den indre delen er "brettet fast" opp mot øvre kant av ytterfangeren, utifra det jeg kan se på min ødelagte fanger. Må kanskje vippes av? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 4, 2012 Kjapt spørsmål, vet du hva slags plast det er i fangeren? Må sveise litt på min bakfanger også. Er en standard fanger men kanskje likt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 4, 2012 Tversnitt av fangeren: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 4, 2012 Kjapt spørsmål, vet du hva slags plast det er i fangeren? Må sveise litt på min bakfanger også. Er en standard fanger men kanskje likt? Er PP (Polypropylene). 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 4, 2012 (endret) Fikk nettopp svar på S2 forumet at den er limt langs kanten på toppen, så da blir det å kutte litt tenker jeg. Ble påkjørt bakfra for et par uker siden, så det ble noen sprekker. Skaden ble taksert til noe over 13K, og jeg valgte å få summen utbetalt og fikse selv. Heldigvis kun en minimal med skade på metallet bak der, kjapt utbedret med litt lakk, men det blir en del jobb med fangeren. Ny koster jo 17K bare for fanger, men går reparasjonen dårlig skal jeg alltids få tak i en brukt i grei stand for langt under de 13K. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 4, 2012 Jeg skal prøve å justere opp bakfangeren min, om det er mulig. Da jeg fikk på den nye ble den sittende ca 1 cm for lavt. Men de skruene/muttrene baki der er ordentlig irret fast.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet November 4, 2012 Sorry OT. Men fikk ikke du en litt lav takst når fangeren koster 17 k ny? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet November 4, 2012 (endret) Sorry OT. Men fikk ikke du en litt lav takst når fangeren koster 17 k ny? Hadde regnet med mer ja, men forsikringsselskapet mente at den skulle repareres istedenfor å byttes, er visst blitt vanlig å plastsveise fangere nå, pga høy pris på byttedel. Takst for reparasjon var 13K. Verkstedet som Codan bruker for taksering og rep. mente først at den skulle byttes pga ganske omfattende skade, men Codan var tydeligvis av annen oppfatning. Litt pussig siden motparten fikk 100% ansvar i saken (påkjørt mens jeg stod stille og ventet på at trikken skulle komme seg ut av Storo krysset). 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet November 5, 2012 Men om du må kutte/dele fangeren så er det vell ikke bare og bare for og fikse den heller. Jaja. Merkelig at forsikrings selskap hjelper hverandre med og spare på kostnadene. Kjedelig, er jo tross alt en bil til godt over 200 k du har også da. Men men. Lykke til med reperasjonen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet November 5, 2012 Jepp, tror ikke verkstedet som takserte skaden var klar over at RS2 fangeren er såpass tricky å jobbe med. Har allerede fått utbetalt pengene, så blir litt klønete å kreve mer nå, siden verkstedet ikke fikk jobben. Er mulig at motpart som var skyld i skaden også hadde forsikring hos Codan, evt var uforsikret, da vil forsikringsselskapet gjøre det de kan for å begrense utbetaling. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...