Anbefalte innlegg

Heisann!

Skaffet meg 1,8T Quattroen for noen måneder siden og har noen spørsmål angående den.

 

Vet dette har vært diskutert her på forumet før, og er ikke ute etter en væsr diskusjon.

 

Er det noen mulighet for at jeg har en sport versjon eller en slags sportsversjon.

Har funder no jævlig på dette, fordi jeg har 3"eksos, sportsratt og sportsseter, men har bare originalt 150hk.

Men jeg vet jeg har den versjonen tq som har 240Nm istedenfor 210 som er på dem andre.

(åsså kjøpte jeg meg noen bremseskiver, men dem passet ikke på navet, fikk dem ikke til og ligge på navet, senterhullet var for lite, vet ikke om dette har noe og si, men jeg leverte dem tilbake og sa det måtte være feilvare, og jeg bestilte dem til en a4 1,8Tq 97 mod)

 

Men det store spørsmålet er:

Har det noen særlig stor effekt visst man monterer det intercooler settet som man plasserer i frontfangeren?

 

 

Har snakket med div andre om montering av dumpventil, noen sier det er vanskelig og ikke noe særlig.

Jeg har den aluiminiumsversjonen, ikke den originale plastversjonen. Da denne ble byttet for noen år siden etter at Audi hadd sagt at det var lurt.

 

 

Og om det er noen som vet om det går ann og bytte foringer i mellomakslingen? eller om man må kjøpe den komplett?

den jeg har er noe slarkete, irriterende når man slipper gassen eller trår den raskt inn, for da kommer det et nykk siden den er slarkete :P

 

Har også en feilkode på abs som sier at det er for høy motstand på airbag førersiden, noen ideer?

Og om det går ant til og stramme hjullagrene bak?

Vet at på FWD så kan man det, men siden det er quattro så lurer jeg på om det går på denne og?

 

 

Bilen er forresten gådd 280.000 og fungerer feilfritt! :D

Forrige eiere har fulgt service opp til 250.000 ;)

(men noe dyr i forbruk visst man elsker draget i bilen :P)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du har ikkje sports utgave, denne har 180hk og står merka i vognkort at det er det, om du har 3" eksos så er dette GARANTERT ettermontert, sports utgava har 2.5" heile veien (om ikkje den går ned til 2" i slutten, litt usikker). Så du har nok ein original 150 aby som har blitt litt modifisert.

 

frontmontert intercooler er ein fordel om ein har oppgradert turbo, og kjøyre over 200 hk. orignalturboen makser ut på rundt 180 hk. Ligg mange trimme tråder om dette.

 

Har du alu resirk ventil er det ikkje vits med dumpventil da desse har akkuratt samme funksjon. Skal du montere dump må du fjerne resirk ventil, men er ganske enkelt om du sjønner korleis trykkgate/turbo/intercooler fungerer.

 

Sida du har sportsratt så har sikkert ikkje airbag systemet ditt blitt resatt etter det har blitt satt inn og du vil få feilkode på denne, kobl deg til med vag com og resett denne.

 

foringer i mellomaksel kan ein skifte, finn ny på 034motorsport.com, men ver obs på at det kan og vere feste til girkassa som kan vere dårlige, eventuelt ein kombinasjon

 

Hjul lager bak må du for all del IKKJE etterstramme på quattro, er samme hjulager framme og bak, strammer ein for mykje på dei kan ein knekke senterbolt eller skade hjul lager/drivaksel.

 

Kan sluke mengder med bensin dei bilane der, men burde ligge på rundt literen på langkjøyring, om ikkje kan td kolfilter i innerskjermen vere tett, lmm vere dårlig, ladetrykk vere feil i forhold til bensinblanding, lekkasje turbotrykk etc. ligg masse triks og tips om ein bruker tid på å søke i forumet

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sports utgaven, samt V6 utgavene har 2,5" eksos hele veien-

3" kom aldri originalt på disse bilene fra det jeg vet.

 

Sportsratt mener jeg å ha lest at var ekstrautstyr som kunne bestilles med bilen når den var ny, skal ikke se bortifra at sportsetene også var en slik mulighet.

Er som nevnt over her bare å se i vognkortet hvilken effekt bilen er registrert med.

 

Abs lampa har ingenting med airbag systemet å gjøre, så tror Tomas var litt kjapp med kommentaren der selv om han har rett i det han sier, men ABS lampa de typer på feil på nettopp abs :) er kjent problem på A4 at abs enheten tar kvelden, så burde få et verksted til å kjøre diagnose på den! Koster ikke all verden heller.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

[quote name=

 

Abs lampa har ingenting med airbag systemet å gjøre, så tror Tomas var litt kjapp med kommentaren der selv om han har rett i det han sier, men ABS lampa de typer på feil på nettopp abs :) er kjent problem på A4 at abs enheten tar kvelden, så burde få et verksted til å kjøre diagnose på den! Koster ikke all verden heller.[/quote]

 

hehehe, riktig det. Las litt for fort, så fekk berre med meg airbag :P abs har selfølgelig ingen kombi med airbag :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Å hoi, takker for svar! :)

 

Vet ikke helt hvorfor jeg skrev 3", var vertfall ikke det jeg skulle skrive :P

Jeg har 2,5"Eksos på bilen og det er heile veien.

 

Abs har jeg ingen feil med og det har det ikke vært før heller : p

 

Og jeg vet at bilen er registrert med 150 hk ;)

 

Har lest av feilkoder på den og da får en feilkode og det er nettopp det at det er for høy motstand i airbag på førersiden.

Rattet er ikke ettermontert, det er heller ikke eksos eller noe slikt, bilen er helt original : )

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan vel tenkes at det ble satt in 2.5" en gang i tiden da?

er vel 2,25" orginalt mener jeg ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alt dette som den har, ble levert originalt på bilen fra fabrikken i Tyskland ;)

Så kan tenke meg at man kunne få alt dette fra fabrikken ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

då var det rett tolking alikavel :) Airbag har med gjavne mellomrom ein "check", går på antal km og lyset kjem automatisk, du kan då velge å sette den på verksted og la dei ta "service" på airbagen, eller berre slette den sjølv med vagcom eller likanade diagnose verktøy.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

2.25 originalt ja, bestilte skjøtemuffe til eksosen, og da måtte eg ha 2.25"

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har vært inne med vagcom å da slettet jeg den feilkoden, men den kom frem igjen, så det er noe som er feil.

Kan det være en jordingsfeil eller noe lignende mon tro?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvia man bestemmer seg for og oppdatere til K04 turboen, er det bare plug and play kan du si?

Vist jeg bestemmer meg for det så monterer jeg jo da det intercooler kittet ;)

 

Noen tips?

Noen som har gjort dette og kanskje andre metoder for og få litt flere hester i stallen? : )

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvis du søker så ligger det nok sikkert 100 tråder, om trimming av 1,8t motorer.. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er ikkje nok å slette feilkoden, må inn å nullstille sjølve airbagen. Om ein har skikkelig vag com er det ein egen "service" del for denne, lenge sida eg har gjort det så hugser ikkje akkurat korleis

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.