Ureglemessig vibrering i drivverk foran venstre? - Audi A4 1.9TDI b5 Avant

Anbefalte innlegg

Har på bilen min plutselig fått en slags uregelmessig vibrering mens jeg kjører, kommer fra driv/hjul foran på venstre side, er en svak lyd nesten som hjule subber. Men har sjekka det og det gjør det ikke, flik dette i går etter jeg bytta til andre felger med nye dekk. Hadde bilen oppe på jekk i sted og fant ikke antydning til slark. Kan det være hjullageret??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bremseskjold som subber borti skive?

Skulle nye felgar hatt kortere bolter, og at de nå subber inni hjullagerhus?

Er lyden der når du snurrer hjulet mens det er jekket opp?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke metallisk lyd fra vibrering, og felgene har jeg brukt på bilen før med de boltene uten det problemet.

Kommer oftest etter jeg har kjørt litt. Spiller ingen rolle om jeg svinger eller kjører rett fram. Blir ikke borte når jeg tar inn clutch heller.

Lyden er ikke der når jeg snurrer hjulet nei.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan også nevne at vibrering varer 5-10 sek og går over litt før den begynner med samme igjen. Sånn varer det en stund før det blir helt stille. Er bombesikker på at det ikke har med veien eller at felgen ikke sitter skikkelig på.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde noe av det samme for noen uker siden, byttet venstre drivledd og problemet ble borte.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er jo en mulighet, hvordan får man sjekket det ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mansjetten min var ødelagt og det kjentes ut som om det var litt slakk på drivakslingen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okei, har vært brudd i mansjetten der for ikke lenge siden så den har vært bytta. Men kan jo ha slått seg vrang :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fant ut av problemet. Var slissesporene som var blitt full av dritt fordi gliderne på kalipper var dynka i salt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.