#1 Skrevet November 4, 2012 hei, har en audi a4 ombygd til s4 2.7 biturbo. var ute å kjørte i går og plutselig begynte den og gå dårlig og det oser ut hvit røyk ved gasspådrag. har vært plaga av det i lang tid at det ryker mye på tomgang, lukter brent olje. noen som vet hva som kan ha skjedd? temperaturen er fin og ikke trykk i kjølevæska. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 5, 2012 Setter en tier på turboras.... Ikke uvanlig at turboene ryker på 2.7TT, og siden det går både vann og olje gjennom disse så kan få både hvit røyk og brent olje lukt. Setter en tier til på at det er den på sjåførsiden. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 5, 2012 Ok, var det jeg trodde. Intercooler var kald på sjåførside og varm på andre siden så da har du nok rett. Men åssen er det å bytte turboen på disse bilene? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 5, 2012 slik jeg har forstått så er det enormt trangt. så det beste er vel ut med motor? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 5, 2012 ett godt tips er og montere 3"dp når du først har ut motor for turboskift så holder turbone litt lenger neste gang:-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 7, 2012 slik jeg har forstått så er det enormt trangt. så det beste er vel ut med motor? Ja det er trangt. Så du kommer ikke til uten å ta ut motor. Selv om bare den ene har tatt kvelden kan det lønne seg å bytte begge når du først har ute motor, siden jobben er relativt stor. Har byttet turbo 3 ganger på RS4, og skrujobben er grei, men stor fordel å ha løftebukk, slipp ned hele motor med travers, fjærbein og girkasse. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 7, 2012 Har vel vert en del snakk om at bellegget på innsiden av mannifoilen på de første utgavende av 2,7t løsner, og dermed skader turboene. Om dette er tilfelle er det kanskje greit å vurdere å bytte disse også. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet November 7, 2012 Har vel vert en del snakk om at bellegget på innsiden av mannifoilen på de første utgavende av 2,7t løsner, og dermed skader turboene. Om dette er tilfelle er det kanskje greit å vurdere å bytte disse også. Jau, det er jo også en gyllen mulighet til å sette på større turboer Får jo hybridturboer til en ok pris... Men bør da også ha highflow manifoiler og bytte eksos hele veien med race-kat. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet November 7, 2012 Jau, det er jo også en gyllen mulighet til å sette på større turboer Får jo hybridturboer til en ok pris... Men bør da også ha highflow manifoiler og bytte eksos hele veien med race-kat. Er vel litt mere enn bare bare ? hehe, eller? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet November 7, 2012 Er vel litt mere enn bare bare ? hehe, eller? Hvis man først har ut motor for å bytte turboer er det veldig lett å bytte eksos, manifoil og kat-er. Da mangler bare chip så har man plutselig bra med power 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet November 7, 2012 Clutch er vel greit å bytte i samme slengen da 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet November 19, 2012 mye bra svar her, tror jeg holder meg til orginale turboer, men setter på større eksos når jeg først er i gang, sitter orginalt 1.8 driverk på bilen, så tror ikke det tåler så mye mere effekt:P 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet November 19, 2012 er ca så trangt..hjelper endel på plassen bare med å få vekk eksosdekselene rundt turboene i motorrom..ikke monter catalysatorer!..med nye plugger,nytt luftfilter og 98 på tanken går du klar av CO krav...mye av at de ryker er at det orginalt sitter 4 catalysatorer som gjør at varmen ikke klarer å gå lengre bak i røret...jeg har montert 034motorsport 3" dopnpipes(og 3" catback uten cat) og merker at den blir friskere bare av det... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet November 25, 2012 er ingen som er innterisert i å ta på seg en kvelds jobb med å bytte turboene for meg da? prisen blir vi enige om på pm 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...