#1 Skrevet November 5, 2012 (endret) En bekjent har en Golf 3 Tdk 1.9 AAZ. Den er stillt opp på pumpa, går på ca 1100rpm på tomgang og ryker mer enn org. Men er akkurat som om den holder igjen, Den drar dårlig og jukser over 3500rpm.. Når han gasser på så kommer det flammer ut av potta, etter min erfaringer så har jeg aldri sett det på en diesel og kan ikke tenke meg det er riktig heller.. Kan forrige eier eller no ha stillt på tenninga på pumpa? Noen som har vært borti det samme? hva bør jeg sjekke? Takk på forhånd 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 6, 2012 Any1? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 6, 2012 Kan det være mulighet for at noen har fylt bensin på den? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 6, 2012 Kan det være mulighet for at noen har fylt bensin på den? Er ikke fyllt bensin på den 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 6, 2012 kommer det flammer med en gang den startes etter å ha stått natta over eller tar det litt tid før det begyner å brenne?.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 6, 2012 kommer det flammer med en gang den startes etter å ha stått natta over eller tar det litt tid før det begyner å brenne?.. Etter å ha kjørt en stund, skjer bare når han ruser den.. Akkurat som pottesmell på en vanlig bensin 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 6, 2012 sjekka om eksosen er tett?..om det er noe innmat i ei eksospotte som har løsna,evt katalysator?.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet November 7, 2012 sjekka om eksosen er tett?..om det er noe innmat i ei eksospotte som har løsna,evt katalysator?.. Er ikke lyddempere eller katalysator på den, rør hele veien 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet November 8, 2012 Virker o2 sensoren? Hvordan er forbruket? Har det økt? Er det luftmengdemåler på bilen? Har selv en 300zx med luftmåler og hvis den er gåen vil bilen ikke gå over 3500rpm uten at du TVINGER den og vil også fuske 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet November 8, 2012 Virker o2 sensoren? Hvordan er forbruket? Har det økt? Er det luftmengdemåler på bilen? Har selv en 300zx med luftmåler og hvis den er gåen vil bilen ikke gå over 3500rpm uten at du TVINGER den og vil også fuske Er det no sensor på tdk a? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet November 8, 2012 Finnes hverken O2-sensor eller luftmengdemåler på slike motorer Vil vel kanskje tro at pumpen må times på nytt.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet November 8, 2012 Satt på en tur med bilen nå, den går helt jævlig dass, sikkert 40-50hk i den, over 3500rpm så skyter det og smeller ut av potta, høres ut som krigen Turboen funker og den ryker litt svart. Kan det være at den sitter en tann feil? Men da hadde den vel ikke starta? Den er ganske lettstarta 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet November 9, 2012 Ingen som har vært borti dette? Daniel? Petter? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet November 9, 2012 Sjekk reg reim Sjekk timing på pumpa Juster tilbake pumpa å se om det forbedrer ting. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet November 9, 2012 Det høres ut som blandingsforholdet luft/diesel er feil. Det kan det jo bli på diesel også. Det jeg tenker på er om luftinntaket og rørsystemet inn mot turboen er blokker f.eks tett luftfilter, olje vann eller is i rørsystemet. Eller så kan det jo være at den er påstillt for mye. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet November 9, 2012 Sjekk timing av pumpa og reg reim, spec på AAZ pumpe er 0.80mm. Mest sannsynlig at det er noe der som er galt. Sjekk også hvis dere kommer til om det er slark i reimhjulet på veiv da dette er en svakhet på AAZ og det kan godt være at dette er på vei å ryke og derfor har flytta regreima litt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet November 9, 2012 Kan det være at dieselmengde skruen er skrudd for langt inn? At den får for mye? Er kun diesela som er stillt opp, ikke turbotrykk.. Den går på 1100rpm på tomgang, han har stillt på de staga til gassen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet November 9, 2012 Skrur du inn for mye så går ikke turtallet ned igjen før en tar av tenninga, så det er nok ikke det. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet November 9, 2012 Nei, er nok ett timing problem dette;) Men skulle likt og sett en film av dette fyrverkeriet:D 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet November 9, 2012 AAZ motoren blir utrolig treg å starte hvis timingen er feil/sein. Hvis ikke det nederste reimhjulet er løst og ingen har rørt registeret, er det lite trolig at timingen har forandret seg. Sjekk luftfilteret, ikke uvanlig at det er søkkvått på disse bilene og da kan den oppføre seg som beskrevet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...