#1 Skrevet November 5, 2012 (endret) Hei! Jeg har kjøpt en A4 av Trond her på forumet, med litt nykkete gange. Tomgangen er stabil, like under 1000omdr, men så fort man nipper litt i gassen så "drukner" den litt, og friskner til litt, det går greit å kjøre den langs veien, men den er ganske lat, langt fra 150hk, i noen korte øyeblikk kan den klemme til å gå godt. Ved diagnose sa han at det dukket opp en feil på TPS, så han prøvde å bytte til en annet brukt spjel (men kan ikka garantere at det var i orden) Nå har jeg plukket ut spjeldet, og målt det. Det har jo 2 TPS'er innebygget, og et til drift og et til tomgang. Den TPS'en som er til drift har signal ut på pin 5, mens tomgangs TPS har signal ut på pin 8. På pin 5 vandrer motstanden fra 1,479kohm ved lukket spjeld til 0,691kohm ved helt åpent. Men på pin 8 vandrer ikke signalet i det hele tatt. det er helt fast uansett stilling på spjeldet. Er det noen her som vet om TPS-delen til tomgang kun beveges når tomgangsmotoren beveges, eller om den henger på samme aksel som den andre? Jeg skal prøve å få tatt en ny diagnose på den imorgen, så skal jeg få tak i de eksakte kodene. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 6, 2012 Siden du skriver at den tiltider går godt, men ellers er nokså lat så høres det ut som hull i en eller annen vacum slange.. Hvordan er turbotrykket? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 6, 2012 Skal få rigget til en midlertidig ttmåler, så skal fo sjekket det i kveld. Skal også kjøre en ny diagnose. Fant forøvrig utav at tomgangsTPS ikke henger sammen med driftTPS, de går på separate systemer inni spjeldet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 6, 2012 Fikk ikke sjekket trykket, men det lå 2 feilkoder på TPS, og en på lambda, slettet deg og de kom ikke tilbake. Gjorde også en adaption (098) på spjeldet. Bilen er ikke helt frisk, men fungerer litt bedre enn tidligere. Har også letet etter morkne slager, men det ser helt greit ut. Har forstått det slik at om LMM er skitten eller noe slikt, så kan den klasse til mye, uten at den kommer opp som feilkode, så slår meg til ro med det. Jeg skal bygge sprut på den uansett, så får litt lettere oversikt over alle givere og slikt da. LMM utgår jo da med høye kneløft. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...