Problemer med gløderelè på Audi A4 B6 1.9 TDI

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har hatt problemer med at bilen er litt tung å starte på morran. Regna med at dette var glødeplugger, så disse ble byttet. Problemet fortsetter og da fant jeg rele til glødeplugga. Dette ble også byttet, men fremdeles problemer.

Har nå målt meg frem til at Rele ikke får noe styrestrøm når glødelampa tenner. Det er hovedstrøm dit og det blir strøm på glødeplugga hvis jeg manuelt trykker inn rele...

Så spørsmålet mitt er: Hva er det som bestemmer at Rele for glødepluggene skal får styrestrøm. Finnes det en føler eller noe som gir signal om at nå er det så kaldt ute at gløding skal skje?

Har noen vært borti lignende problemer?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Såvidt jeg veit er det motorstyreenheten som jorder glødereleet. Den får igjen signal fra motortempføler G 62. Kanskje motortempføleren er defekt/gir feilverdier. Dette vil ikke alltid synes på tempmåleren i instrumentet, da G 62 er en dobbelttemperaturgiver med separat krets til motorstyreenhet og instrument. Den kan altså gi feilverdier til motorstyreenheten men riktig verdier til instrumentet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Såvidt jeg veit er det motorstyreenheten som jorder glødereleet. Den får igjen signal fra motortempføler G 62. Kanskje motortempføleren er defekt/gir feilverdier. Dette vil ikke alltid synes på tempmåleren i instrumentet, da G 62 er en dobbelttemperaturgiver med separat krets til motorstyreenhet og instrument. Den kan altså gi feilverdier til motorstyreenheten men riktig verdier til instrumentet.

Takk for info.

G62 føleren ble byttet for ca 2 mnd siden, da den ga feil på V-Checker. Så rart om den er ødelagt igjen. Får ikke noe feil på den nå.

Har målt på dette i kveld og det viser seg at det er jording fra motorstyreneheten som mangler.

Noen flere teorier? Eller kanskje jeg skal prøve en ny G 62 føler igjen. Eller finnes det en mulighet til å få målt veriden som G 62 viser?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøvde også i dag å ta av kontakten på G 62, da gløda den som bare det. Kan det tyde på at føleren er gåen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvor er den g62 føleren? har litt same problem trode det var glødepluga. men starter litt lettere ved at jeg gir full gass ved start. vis den ikke starter må jeg holde den lenge på starteren og holde gassen inn og da harker den i veien etter en stund.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bytt G62 igjen, om du har montert en billig tempføler fra Intermotor/biltema etc - så har jeg vært borti før at de kan kvelde rimelig fort.

Feilen sier seg selv, siden du tar av stikket så gløder den som bare pokkern :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvor er den g62 føleren? har litt same problem trode det var glødepluga. men starter litt lettere ved at jeg gir full gass ved start. vis den ikke starter må jeg holde den lenge på starteren og holde gassen inn og da harker den i veien etter en stund.

Hei.

G62 føleren sitter i bakkant av motor i et kjølevannsrør. Du ser den hvis du ser ned ved innsuget og mot torpedoveggen.

- - - Updated - - -

Bytt G62 igjen, om du har montert en billig tempføler fra Intermotor/biltema etc - så har jeg vært borti før at de kan kvelde rimelig fort.

Feilen sier seg selv, siden du tar av stikket så gløder den som bare pokkern :)

Det er føler fra Møller, men det kan jo være det samme her også. Skal prøve å bytte den igjen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har bytta G62 føleren i dag. Ingen merkbar forskjell på noe. Ingen gløding nå heller desverre.

Noken som har flere forslag? Kan det være flere følere som har noe med dettecå gjøre? Og er det noen som vet på hva slags temperatur glødingen skal starte?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du fått lest ut feilkoder?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du fått lest ut feilkoder?

Ja. Ingen feilkoder å lese.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen som har noe flere forslag? Eller har vært borti dette problemet?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilken temp er det ved startproblemer ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilken temp er det ved startproblemer ?

Jeg er så heldig at den står i garasje natta over, men allerede ved ca 10 gr merker jeg det. Var en tur på fjellet for 14 dager siden, med ca -10 gr over natta, da var det bare så vidt den ville igang på andre forsøk. Hostet og harket seg i gang.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om du har problemer ved 10+ på en pumpedyse( som jeg tror det er) er ikke det et glødeproblem, de starter bra uten gløding til 0/ -5grader

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om du har problemer ved 10+ på en pumpedyse( som jeg tror det er) er ikke det et glødeproblem, de starter bra uten gløding til 0/ -5grader

Jeg vet at det må være et glødeproblem, for den gløder ikke i det hele tatt uansett. Ikke noe problem å starte ved 10+, men merker at den ikke vil fyre skikkelig lett som om det er sommer.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.