2.0 16v starter ikke når temp.sensor til ECU er tilkoblet.

Anbefalte innlegg

Holder på med en 1995 Coupe 2.0 16V for en bekjent, da denne har litt startproblemer.

Når bilen er kald, så starter den, og går helt frem til den blir stoppet. Men med varm motor så starter den aldri.

Motoren er en 6A mener jeg det er.

Lurer på om det kan være hallgiver? Denne er vel fordeleren på denne motoren? Men trodde at om hallgiver var gåen så ville motoren stoppe plutselig også?

Monterte på en impulsgiver som manglet igår, som jeg har hørt skal være på pluggledningen til den sylinderen nærmest brannveggen, men da virker det som om bilen ble enda verre og starte?

Oppdatering:

-Hallgiver målt ok.

-Bilen starter når tempsensor til ECU er frakoblet. Sensor er byttet med problemet er fortsatt likt. Starter ikke når tempsensoren blir koblet til. Feil med ECU?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den impulsgiveren skal etter det eg veit bare vere signal til turtelleren.

Starter den ikkje i det heile varm?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den er etter, tenner såvidt, men er umulig og få den igang. Sånn som idag startet den, gikk i 1 minutt ca før jeg stoppet den. Da var den umulig igjen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk start på bilen nå. Så tok en liten kjøretur. Tok og stoppa bilen mens den trillet, og prøvde med nøkkelen. Da starter den ikke. Men tok og trillstartet den, og da startet den uten problemer flere ganger. Må vel være trigger problem?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde samme greia på min gamle Mazda 626 GTI, den var det hallgiveren som kødda på. Starta ALDRI på nøkkel, men kom på 1sek vis en skubba den.

Få fatt i en ny komplett fordeler bør vere enkelt og er lett å bytte

Er samme fordeler på 9A motoren som er brukt i Passat 16v og Corrado 16v, vis eg ikke tar helt feil så er det samme som brukes på KR og PL Golf 16v også. Eg brukte samme tenn module på begge 16v motorene mine, der ene var 9A (6A) og den andre var KR.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vel samma fordeler på både golf 2.0 16v og passat gt 2.0 16v som det er på denne? Er vel en 136hk eller noe sånt?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Abf 150hk fra golf 3 og passar har annen fordeler. Men alt bakover i tid har lik

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får sjekke litt på delenr og etka, og så ta en ringerunde for og se om jeg finner noe :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Begynner og lure på om det er ACE motor i denne? Er vel en 95 modell eller noe.

Prøvde og se litt på seekparts, og da virket det som om det er kun 6A og ACE fordeler jeg kan bruke. Noen som vet om det er mulig og bytte kun hallgiver på en lett måte, eller må jeg bytte hele fordeleren?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Feilen ble funnet. Var tempsensoren til ECU :o

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da var ikke feilen funnet likevell :(

Bilen starter når man kobler fra tempsensor på ECU, men når man kobler den til, så vil den ikke starte. Byttet sensor idag, men er samme feil. Ohmet så den gamle sensoren, og det viste seg at den var i orden også.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen som har noe tips om hva dette kan være?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ledning feil?

Mål motstand mellom kablene og jord

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil tro feilen skulle vært der samma om kontakten står i eller ikke da?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Uten sensor er der bare en spennings satt leder, med pluggen i så er det to pga loop gjennom pluggen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøv å mål strømmen i en og en ledning. De skal egentlig vere like men vis en feil så kan strømmen stige.

Normal verdi er oppi 100mA

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.