#1 Skrevet November 6, 2012 Som tittelen sier, problem! Gikk i innkjøp av en Audi s4 2.2t 1992mod. Manuell kasse Bilen fjuska og gikk ikke over 3 tusen, da får bilen fult kutt, akkuratt som du skulle skru av en bryter. Med en gang bilen får lade trykk! Gikk da litt til verks med litt feilsøking. nappa ut luftmasse måleren, da gikk bilen bra igjen, funka som bare det. men virker som det fjusker litt i mellomregisteret. så da kjøpte jeg nye plugger og ny luftmasse måler. akkuratt det samme skjer med den nye luftmasse måleren med nye plugger. bytta da plugghettene i samma slengen så disse skal værra i orden også. Lest litt og noen sier det kan værra Coil pakka, men syns det er litt rart at den går så bra i nødmodus, for bilen går vell i nødmodus da du kobbler av luft masse måleren. Men om noen har noen bra inspill så hadde det vært flotte greier =) Regener med at det er noen andre som har opplevd det samme? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 6, 2012 Har du sett hva ladetrykket er? Høres ut som du kan ha en større luftlekkasje. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 6, 2012 Med forbehold om at ladetrykket er ok, høres det ut som coilpakke ja. Kjøp deg 2.0TFSI coiler med kabelkit fra KRB: billigere og bedre enn de du har fra før. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 7, 2012 er ikke sikker på hva bilen lader, men lader ingen ting med luftmasse måleren på, men uten den går den bra. får abselutt fult kutt på ca 3000rmp, men om jeg tar av kontakta til lmm, stopper bilen så starter den igjen går den "reint" igjen. Får vel stikke en tur til krb i morra da kanskje, men syns det er rart om det er coilene som kødder med meg da bilen går bra uten lmm, kan virke som det er en annen sensor? spjel sensoren eller no? Men har Aldri skrudd audi, men er jo bare en motor som alt anna hehe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 7, 2012 Velkommen som medlem, Emil!! Her kan du lese til du blir 'grønn': http://www.sjmautotechnik.com Se under 'trouble shooting' osv.. Lykke til med en av verdens fineste biler! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 7, 2012 Nå har jeg prøvd litt idag å! Var nede hos KRB og kjøpte 2.0TFSI coiler med kabelkit, monterte dette og bilen fjuska like jævlig. så prøvde jeg å se om den sugde falsk luft noen plass. og det virka som om den ikke sugde falsk luft noen plass. for da jeg holdt handa rett etter lmm og tetta igjen mens bilen gikk så sugde den sammen slangene. og bilen stoppa brått! prøvde dette noen ganger. men så tokk jeg av alle slangene og vaska dem reine og undersøkte alle slangene. alle så bra ut uten sprekker og feil. skrudde på igjen og samme problemet. For og si det sånn, så skjønner jeg ingen ting lenger... Så det jeg veit nå som ikke skal værra galt er Falsk luft fra turbo til insug. nye plugger. Coiler med nytt lednings nett. bensin filter. LMM. Om noen har noen gode inspill så takker og bukker jeg for det 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 7, 2012 Bilen går ikke fint på tomgang, går helt i kjellærn og opp igjen, kjeller opp osv så stopper den. kan gi på til jeg får litt lade trykk så fult kutt. så kommer den igjen og kutt. hører at den ikke går reint. uten lmm så kan den få noen ras hvor den går veldig bra, og så seine så lugger den på veien opp. borer litt imot. og på tomgang uten lmm går den så og si helt reint! stabil å fin gange. Om det er noen med samme erfaring, skrik ut! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet November 8, 2012 Har du lest ut feilkoder? Sikkert noen i nærheten av deg med VAG-Com! Sjekk også at tomgangsregulator er ren&pen, kan renses med bremserens el.l. (flere tråder om dette) Du sier at du har ny LMM, men er kablingen til den i orden? Avlesning av feilkoder _kan_ avdekke dette.. Snål feil, Emil! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet November 8, 2012 feilkode boksen? Tomgangs regulatoren er i orden, sender ivertfall singnaler, merka forskjel på å ha den på og av. Kablingen til LMM har jeg ikke testa, men når bilen motar singnaler fra lmm regner jeg med at det skal være i orden. Det er ikke noen i nerheten av drammen oslo område som kunne tatt en titt? kan frakte den rundt på biltralle:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet November 8, 2012 bare å skrike ut om noen vet noe! har bestilt autronic sm3 plug and play til bilen. for nå er jeg lei! hehe Men hadde vært fint om det var noen med noen meninger, sensorer osv? hørt litt om n75 vintil osv, skrik ut om noen vet 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet November 8, 2012 Vag-com er en ledning du kobler fra sikringsboksen i vannkassen til pcen med et program for å lese ut feilkoder fra hjernen. Tror jeg hadde begynnt med det i stedenfor hiddensprut, hvis ikke du har større planer om større turbo, dyser etc. orginal kabel absolutt det beste http://forum.vacn.no/showthread.php?214924-Nye-tilbud-p%E5-Vag-com-VCDS-diagnose&highlight=bildiagnose fungerer også med uorginal, men er litt begrenset hva du kan gjøre med denne http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=15935053 Du trenger i tilegg en sånn: 2x2 overgang kabel til eldre biler 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...