Kjørecomputer viser feil drivstoff forbruk

Anbefalte innlegg

Hei! er ganske sikker på at kjørecomputeren i min Audi a4 b5 1.8T(chippet) viser feil drivstoff forbruk! den ligger som oftest på 0.35 - 0.4 i gjennomsnitt,

turen jeg hadde til gatebil i sommer over fjellet fra bergen, så lå snittet på 0.42 og da gikk det ikke akkurat så rolig over fjellet mitt på natten.

bruker bilen til daglig til og fra jobb med normal kjøring, og da ligger den som oftest rundt 0.4 i gjennomsnitt og rundt der. hva kan være årsaken til at den viser feil? 1.8T burde jo ligge oppe på litern? må som regel fylle etter en 400-450 kjørte km, kan det ha noe med at tankmåleren min ikke virker helt 100 % ? den går vel opp på litt under en halv tank om jeg er heldig og bilen er helt ny oppfylt, men ligger som regel helt nede på 0, påvirker den kjørecomputerne og målingene den får?

akkuratt nå står bilen på 0.37 i gjennomsnitt forbruk og blitt kjørt 309.4 km siden nullstilling, da med normal kjøring og dratt den litt opp i turtallet sånn av og til for og se om den blir noe høyre men ser ikke ut som den går opp så mye, heller minimalt, til og fra jobb 60/80 sone og litt smått kø kjøring

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.