#1 Skrevet November 6, 2012 Hei: vinke : Jeg lurer på noen ting ang transporter T5. Jeg eier en transporter som ikke har så mye utstyr, jeg tenker å oppgradere denne litt slik at den blir litt trivligere å reise langt med. Jeg har en 2005/06 mod 2,5 TDI 174hk, 4-motion Transporter T5 med lite utstyr org. 1: Jeg har byttet ratt til Golf 6 og det passet men hornet sluttet å fungere, noen som kjenner til hva som gjør det. 2: Jeg lurer også på om jeg kan bytte til instrument panel fra multivan fra same tid eller oppgradere til nyere type fra 2009 og opp med hvit og rødt lys og med kjøre computer for å få dette. Jeg skal bytte hendlene til visker/blinklys for å montere cruise kontroll, det vet jeg går og har funnet beskrivelse på nett. Noen som vet om dette bare er å plugge in instument panel for å få det til å virke, eller må man strekke opp ledningsnett til ekstra greier? 3: Jeg lurer også på om lysbryter til nyere mod aller til Touran eller golf passer, ser på eBay at disse selges til transporter etter 2009 og opp, men den som jeg har på jobb er en 2011 mod og den ser lik ut... Noen som vet noe om dette....? 4: Taklyspanel til w8 passat er det bare å plugge i? ser ut som det passer i transporter også. 5: Kan man kode om noe på lys og slikt i disse tansporterene? Jeg er veldig glad for alle bidrag her og håper noen kan bistå meg siden jeg ikke vet så mye om slike ting. Legg gjerne inn spm om lignende problem i denne tråden så kan det bli en felles tråd for sånne spm. Jeg håper de som har kunnskap og vet noe svarer her, vis du tror noe så er vi to og jeg like langt... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 6, 2012 jeg kan svare på noe: 3: det finnes to typer lysbrytere til transporter (bred kontakt og liten kontakt) jeg tror skille går på om det er lyssensor på bilen og tåkelys måten du sjekker dette på er når brytern står i O posisjonen så dytter du selve brytern du vrir på rett inn og vrir mot høyre. da kan du dra den ut etterpå. 4: dette passer rett inn men du koble om ledningsnettet på denne for å få de røde lampene til å lyse 5: kommer litt ann på hvordan ny hjerne du har på bilen. tror du skal få kodet om på en 2007 mod (denne har visst jeg ikke tar veldig feil EDC 15 hjerne) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 6, 2012 jeg kan svare på noe: 3: det finnes to typer lysbrytere til transporter (bred kontakt og liten kontakt) jeg tror skille går på om det er lyssensor på bilen og tåkelys måten du sjekker dette på er når brytern står i O posisjonen så dytter du selve brytern du vrir på rett inn og vrir mot høyre. da kan du dra den ut etterpå. 4: dette passer rett inn men du koble om ledningsnettet på denne for å få de røde lampene til å lyse 5: kommer litt ann på hvordan ny hjerne du har på bilen. tror du skal få kodet om på en 2007 mod (denne har visst jeg ikke tar veldig feil EDC 15 hjerne) Takker for svar og nyttig tips for demontering, jeg skal ta ut bryteren å sjekke. Jeg har tåkelys, grøftelys foran på min, jeg vet ikke om jeg har lys sensor men tror ikke det. Jeg skal kjøpe meg lys panelet til w8 det kan bli bra. Skal også få sjekke hvilken hjerne som er, er også usiker på om denne er chipet men den går veldig bra. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 18, 2013 Løfter denne igjen. Lurer fortsatt på om instrumentpanel til en 2012/10 mod kan passe i min 2006. Tanken var bare å oppgradere fordi det nye panelene er litt finere, men er usikker på om det vil fungere. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 21, 2013 Tror ikke de nye passer, men multivan fra samme modell som deg har litt annet panel. Det passer... Kjørecomputer osv går fint å montere. Må inn med vag com og aktivere det etterpå bare, samt bytte viskerhendel... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 22, 2013 Tror ikke de nye passer, men multivan fra samme modell som deg har litt annet panel. Det passer... Kjørecomputer osv går fint å montere. Må inn med vag com og aktivere det etterpå bare, samt bytte viskerhendel... Tenkte meg egentlig de samme, men kan se om det dukker opp noe multivan greier. Man har liksom blitt vant med litt greier i instrument panelet og i denne er det liksom ingen ting. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Desember 22, 2013 Akkurat handlet meg samme bilen. Så kupper tråden din litt Har du bilde med Golf rattet ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Desember 22, 2013 Akkurat handlet meg samme bilen. Så kupper tråden din litt Har du bilde med Golf rattet ? Hei og gratulerer med T5 Jeg hadde ikke akkurat bildene tilgjengelig nå, men vis du klikker deg in på linken til min T5 under så ligger det bilder der! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...