#1 Skrevet November 7, 2012 snakket med noen i bransjen idag, og har sett flere stasjoner har gått bort fra det. grunnen var visst lite salg, derfor har di tatt 98 tankene og koblet dem om så di brukes til diesel, for og spare kostnader Og øke inntekter. hvordan blir det da og mappe med 95? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 7, 2012 Shell har jo Vpower 99, denne forsvinner nok ikke med det første.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 7, 2012 Jeg har også hørt for en stund tilbake at 98 skulle vekk, dette var da Shell. Men så fikk jeg senere vite at de skulle innføre V-power 99 her i Stavanger, men det skjedde heller ikke. Istedet kom V-power Nitro+ 98 som nå er i tankene hos Shell i området her borte. Jeg ville tatt det du har hørt med en klype salt, da det virker som om de ikke helt har kontrollen selv... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 7, 2012 jeg hørte også at for en stund siden så hadde noen tatt en stikkprøve på statoil og funnet ut at det var det samme i 98 tankene som i 95... men mulig det bare var tull. Husker desverre ikke hvor jeg leste dette men var en eller annen nett avis. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 7, 2012 Skulle ikke forundre meg at de fyller 95 på 98-tankene og selger det med pris deretter. Vet at Shell jukser med slikt, har selv erfart å fylle 98/99-oktan på Shell og ende opp med heftig tenningsbank like etter. Tenning på bilen var da optimal for 98-oktan, altså hadde jeg fått 95 e.l. på tanken... Klok av skade, fyller aldri mer bensin hos Shell. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 7, 2012 vi har ikke noe som heter vpower 99 her i trheim (?) jeg er ganske sikker på at det er på vei bort, for bedriften jeg snakket med leverer drivstoff til stasjoner.. men jeg lurer fortsatt på hvordan det blir med 95 isteden for 98 må vel gjøre enda mer å få enda mindre effekt? jeg har også hørt at det kommer ren etanol på blir annet Esso. det å fylle lavere oktan på en høy oktan tank er jo ulovlig å kan anmeldes har selv vært pp flere tankfeilfyllinger (kjører slamsuger) hvor din har fylt 300 liter 95 i 98 tank, der måtte vi ta alt (300/95 og 3400/98) å fylle på en 95 tank. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...