Oljelampa lyser! A4 B5 1,8tq AEB

Anbefalte innlegg

Hei, som topic sier så lyser oljelampa når motoren blir varm, kan også begynne å tikke litt inn i mellom, men ikke noe voldsomt.

Regner med det er sila i bunnpanna som er tett, og har planer om å få tatt dette asap (bilen står parkert med frontskade, så den er ikke i bruk nå uansett)

Men det jeg lurer på, er det noen som har hatt problemet før? Og kan der være noe annet jeg burde gjøre i samme slengen mens jeg bytter oljesila?

Alle svar mottas med takk :)

Mvh. Vegar

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvor langt har bilen gått? Sikkert ikke dumt å bytte oljepumpa når du først har ned bunnpanna :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke uvanlig det på diss motorene. Bytt sil, sett på stort oljefilter (møller, IKKE biltema), bruk skikkelig olje og skift oftere en oppgitt;-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

155.000km har den gått.

Har vert flink med oljeskift, byttet filter (dog et WIX filter fra bilXtra) og brukt Valvoline 10-40 halvsyntetisk olje :) Flushet også motoren ved siste oljeskift.

Får se om oljepumpa blir byttet også da :)

Takker for svar :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde det samme problemet på min, oljelampa begynte å lyse når motoren ble varm og jeg var under ca 2000 o/min. Det tikka også noe jævelig...

Byttet oljepumpe og skiftet til castrol magnatec 5-40 og alt av problemene var borte :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.