#1 Skrevet November 7, 2012 Hei, som topic sier så lyser oljelampa når motoren blir varm, kan også begynne å tikke litt inn i mellom, men ikke noe voldsomt. Regner med det er sila i bunnpanna som er tett, og har planer om å få tatt dette asap (bilen står parkert med frontskade, så den er ikke i bruk nå uansett) Men det jeg lurer på, er det noen som har hatt problemet før? Og kan der være noe annet jeg burde gjøre i samme slengen mens jeg bytter oljesila? Alle svar mottas med takk Mvh. Vegar 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 7, 2012 hvor langt har bilen gått? Sikkert ikke dumt å bytte oljepumpa når du først har ned bunnpanna 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 8, 2012 Ikke uvanlig det på diss motorene. Bytt sil, sett på stort oljefilter (møller, IKKE biltema), bruk skikkelig olje og skift oftere en oppgitt;-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 8, 2012 155.000km har den gått. Har vert flink med oljeskift, byttet filter (dog et WIX filter fra bilXtra) og brukt Valvoline 10-40 halvsyntetisk olje Flushet også motoren ved siste oljeskift. Får se om oljepumpa blir byttet også da Takker for svar 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 16, 2012 Hadde det samme problemet på min, oljelampa begynte å lyse når motoren ble varm og jeg var under ca 2000 o/min. Det tikka også noe jævelig... Byttet oljepumpe og skiftet til castrol magnatec 5-40 og alt av problemene var borte 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...