#1 Skrevet November 7, 2012 Hei! Hadde Golfen på eu-godkjenning nå og fikk overraskende nok bare en 2'er feil. Den gikk på at håndbrekket ikke tar i like mye på begge sider bak. Jeg har prøvd å se på det selv, men uansett hvor mye jeg prøver å stramme og slakke kabelen fra brekket, så vil ikke brekket ta i omtrent like mye. Jeg kan heller ikke se noen måte å tilpasse hver siden individuelt, ved kaliperen? Den eneste grunnen jeg kan se, er at jeg byttet den ene kaliperen når jeg sist byttet klosser. De skal selvfølgelig begge være til Golf 4, men armen på den ene siden har litt annen vandring enn kaliperen på den andre siden. Kan dette være grunnen? Jeg hørte med mekonomen-verkstedet på Storo, men de skulle ha 6-700 kroner bare for å løfte den opp og se, og det tilsvarer jo prisen på en kaliper hos Biltema, så jeg tror bare jeg bytter den i helgen. Er over den første fristen for godkjenning allerede, og på grunn av at jeg studerer for tiden, så har jeg minimalt med tid til å krongle på bilen . Er det noen som har noen erfaring med dette, eller tips? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 7, 2012 et tips er å ta av vaieren fra caliperne og se om vaieren beveger seg fritt og om armen på caliperen beveger seg og låser bakhjulet 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 8, 2012 Noen av caliperne som er i handelen må grunnjusteres etter montering for å ta riktig. Hvilket fabrikat har du kjøpt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...