#1 Skrevet November 7, 2012 (endret) Vindusviskerene begynte og tulle litt i dag. Først så stoppet de 10 cm fra bunn. Men nå stopper de 45 * opp på ruten. Noen som har borti dette før? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 7, 2012 Mine var også sånn en stund på B5'en, er vindusviskermotoren... Noen som hadde en teori om at sleeperingen var full av skit osv, min motor ble plutselig ok igjen og har funket greit lenge nå. Prøvde også å bytte rele uten at det hjalp. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 7, 2012 Skjedde når det regnet endel. Hmm. Får se om jeg finne noe rart når det blir bedre vær ute. Tenkte først at de hadde stilt seg i service posisjon, om denne bilen har det. Men når de stoppet lenger og lenger opp på vinduet så begynte jeg og mistenke noe el problem. Ligger vell en føler eller noe som bestemmer hvor de skal stoppe eller noe? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 7, 2012 Mine begynte også slik når det regnet, etter endag med sol så var dem i orden igjen, helt til regnet kom, da var dem tykje tullat igjen. Fant ut etter å ha visket alt imellom 10 og 16 ganger så la dem seg i normal posisjon. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 7, 2012 Kansje Audi har viskere som ikke tåler vann 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 7, 2012 Viskerarmmekanisen, 98,9 % sikker. Treghet/irring mellom aksling og foring, og da kobler motorvernet ut fordi motstanden blir for stor. Om du løfter armene vekk fra vinduet og lar dem gå i det fri, så vil jeg TRO at motstanden blir mindre til at motoren vil fungere normalt om den er gåen. Om det er irring vil motstanden vedvare og viskerene stopper opp som du beskriver 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 8, 2012 Tror ikke det er mekanisk problem. De fungere helt normalt. Ikke rykkete eller spes lyd. Samme hastighet som før. Bare at de stopper på feil plass når de er ferdig og gå " runden " 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet November 8, 2012 Fant ut av problemet. Det var mutteren til motoren som har løsnet litt. Så viskerene hoppet over litt. Easy fix 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...