Hvordan starte klimaanlegget mens bilen er av?

Anbefalte innlegg

Som tittel sier, hvordan kan jeg starte klimaanlegget / climatronicen mens bilen er av?

Vurderer og montere en motorvarmer, så hadde vært kjekt og fått koblet slik at klimaanlegget starter samtidig som motorvarmeren.

Har denne typen.

2574750.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Strøm inn på pinne 1(pinnen mangel så du trenger en ekstra) på den sorte kontakten i følge en webasto manual jeg fant på nett. Drukes i alle fall når man skal montere webasto bensinvarmer.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser for meg og montere motorvarmer og batterilader + og få klimaanlegge til og starte når 220v kobles til..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal du ha sirkulasjonspumpe også med i opsettet ditt? greit å flytte litt rundt på kjøleveska hvis du skal ha varme inn i kupeen...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, blir varmeelement og sikulasjonspumpe i samme enheten.

Men trenger jeg noe som varmer opp oljen også?

Oljen blir litt varmet opp siden kjølevannet går igjennom oljekjøleren.. skulle vært mulig og få oljen til og sirkulere også.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da må du vel ha en elektrisk oljepumpe i serie med oljekjøleren, men begynner å bli vel avansert da kansje, det rekker vell med helsyntetisk olje, den er ikke alt for tykk ved kalde tempraturer

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan ikke montere på noen elektrisk oljepumpe der iallefall...

oljekjlerA4B5.jpg

oljekjlerA4B5.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lag gjerne en DIY med bilder, skjemaer osv. hvis du kobler opp dette :) Sikkert interessant for flere av oss :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan ikke montere på noen elektrisk oljepumpe der iallefall...

oljekjlerA4B5.jpg

Hvis du ha plass kan du jo montere et adapter mellom filter og kjøler, så kan du koble opp sirkulasjonspumpe.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eller du kan kjøpe en motorvarmer alà sånne oljevarmere som de bruker på bmw`er, er rett og slett en liten stekepanne som du monterer utenpå bunnpannen.

Utrolig ineffektiv men hjelper no litt.

http://www.bilradiospes.no/m/shop/?produkt=10978&katid=1064&id=

2011-11-20-14ec8cf418f2cc_240.jpg

Kontaktvarmerene består av et element innstøpt i aluminium, tilpasset monteringsstedet. Kontakt-varmer på bunnpannne er i prinsippet en oljevarmer som forvarmer olje og ikke kjølevæske. Temperaturøkningen på motorblokken ved bruk av kontaktvarmer på bunnpanne kan derfor ikke sammenlignes med en motorvarmer montert i kjølevæske. Varmeledende pasta påføres på varmerens kontaktflate for å forbedre varmeoverføring fra kontaktvarmer til motorblokk eller bunnpanne.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Satt og så litt på en lignende sak, men konkluderte med at bunnpannen er allerede rimelig langt ned mot assfalten.. første isklump fra trailer etc så er det ikke mere stekepanne igjen..

http://viewitem.eim.ebay.no/Block-Heater-fits-John-Deere-Models-/380509946944/item

http://viewitem.eim.ebay.no/GENUINE-ZEROSTART-OIL-PAN-HEATER-3500079-NEW-IN-BOX/200655649644/item

Hva med noe slikt?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Husk at det som er laget for det amerikanske markedet er 110 volt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du fått dette opp å gå?

Jeg har en annen type clima i min facelift b5... er intressert i hva som er styrestrømmen på den !?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mangler motorvarmer og lader så har ikke kommet lengere..

Men og koble det opp så lenge styrestrømmen er på pin1 er ikke noe problem :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.