løse skruer strammet og vips ladetrykket forsvant på S6 2.2 aan

Anbefalte innlegg

byttet luft filter på S6'n min (2.2 turbo 97 mod) oppdaget at det var en løs kobling på wastegaten på bilen. røret gikk fra den og til N75 ventilen. jeg strammet det og så oppdaget jeg at de 6-7 skruene som holder wastegaten sammen var løse. strammet de også og noen timer etter tok jeg meg en kjøretur med bilen. og vips ladetrykket var helt rævva. på kjørekomputeren var det 2.5 tidligere ved fult på drag og nå etter på 1.1. noen ide hva som kan gjøre dette? bilen er chipet med 280 mtm chip.

 

Jeg mistenker at det er noe med N 75 ventilen. den har gjerne vert defekt i lengre tid? og sluppet luft gjennom og når jeg oppdaget den løse koblingen og trakk den til så åpnet den wastegaten?

 

skal Wastegaten trekkes til med noe moment av noen sort at jeg har trekt den til så den ikke funker? trakk bare til pinne boltene som holder den sammen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

nå var jeg ute og løsnet på slangen fra N75 ventilen slik som den sto før jeg oppdaget det. nå ladet bilen slik den har gjort siden jeg fikk den. så da tror jeg at det er den ventilen som gjør det?

noen som kan bekrefte eller avkrefte teorien min?

 

 

ingen feilkoder var funnet heller da jeg gikk gjennom bilen med vag com før og etter.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde mye kødd med N75 på min S4, så er nok muligens en tanke å bytte eller koble forbi den med boost controller eller no. Viser 1.1 konstant på kjørecomputer? Kan være den kjekke slangen på trykk målere til kjørecomputeren har hoppet av slikt den pleier å gjøre. Ligger helt opptil torpedoen på høyre hjørne av motoren sett fremfra. Ligger bak det plastik "dekslet" som sitter bak motoren opp mot torpedoen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

nå bestilte jeg meg ny N75H ventil etter og ha lest litt på forumet og egentlig kjenner meg igjen i flere av trådene. når alt er koblet til slik det skal da var det meget dødt og da jeg skrudde løs slangen gikk snurra som før. og tenker det også gjør at motoren har litt fet blanding når luften på kompressor siden lekker ut gjennom ventilen og den løse koblingen.

 

er ikke så mye annet som er skyld i at den ikke lader som den skal da. bestilte meg i samme slengen plugger og siliconslanger da de som er nå begynner og bli litt slitt

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

byttet luft filter på S6'n min (2.2 turbo 97 mod) oppdaget at det var en løs kobling på wastegaten på bilen. røret gikk fra den og til N75 ventilen. jeg strammet det og så oppdaget jeg at de 6-7 skruene som holder wastegaten sammen var løse. strammet de også og noen timer etter tok jeg meg en kjøretur med bilen. og vips ladetrykket var helt rævva. på kjørekomputeren var det 2.5 tidligere ved fult på drag og nå etter på 1.1. noen ide hva som kan gjøre dette? bilen er chipet med 280 mtm chip.

 

Jeg mistenker at det er noe med N 75 ventilen. den har gjerne vert defekt i lengre tid? og sluppet luft gjennom og når jeg oppdaget den løse koblingen og trakk den til så åpnet den wastegaten?

 

skal Wastegaten trekkes til med noe moment av noen sort at jeg har trekt den til så den ikke funker? trakk bare til pinne boltene som holder den sammen.

 

Har noe av det samme problemet etter et turbo bytte. Får prøve å bytte den ventilen...:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.