#1 Skrevet November 8, 2012 Hei! Har en S4 hvor EPC lampen lyser. Fikk kjørt en diagnose på den, og de fikk opp disse feilkodene: Lurte på om noen hadde en formening om hva det kunne være? P1173 Throttle Actuation Potentiometer Sign.2 Signal too High P1579 Idle Speed Contr.Throttle Pos. Adaptation not started P1453 Exhaust gas temperature sensor 1 open/short to B+ P1457 Exhaust gas temperature sensor 2 open/short to B+ P1128 Long Term Fuel Trim mult.,Bank1 System too Lean P1130 Long Term Fuel Trim mult.,Bank2 System too Lean Det jeg vet er att bilen har en eksoslekkasje v/flexirøret før katalysatoren på begge sidene, men på ene siden fant jeg ut att katalysatoren var fjærnet og erstattet med ett rak-rør Kan dette føre til P1453, P1457, P1128 og P1130? Etter å ha søkt litt rundt ser det ut til att på P1579 er svaret å kjøre "Throttle Body Alignment" i VAG-COM? Så kommer spørsmålet ang. lambda sondene: Vet det er 2stk "pre-cat" rett etter turboene, men skal det ikke være 2stk "post-cat" rett før/i begynnelsen av katalysatorene? Så ingen sensor der det var rak-rør, og heller ingen der hvor katalysatoren faktisk var. Har sett litt på tegninger i ETKA og ser ikke "post-cat" sondene der heller.. Er dette en forskjell fra pre-facelift og facelift? All tilbakemelding taes imot med takk! Mvh Vegard 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 19, 2012 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...